כן, לכולנו יש מה להגיד על מישהו אחר או על משהו שמפריע לנו: זאת יכולה להיות שיחה על בן משפחה או חבר טוב, זה יכול להיות ''לכלוך'' על חברה לשעבר או אקס, ואפילו שאפשר לדבר על שירות לא טוב שנתן בעל עסק או לכתוב על התנהלות שאינה מקצועית של ארגון או עמית במקום העבודה. לדבר עם אחרים זה דבר טבעי ונחוץ. אבל כשהדיבורים שלנו הופכים למסע הכפשה כנגד בן אדם אחר, או כשאנחנו כותבים או מתבטאים בציבור במטרה לפגוע במישהו אחר באופן אישי או באדם ספציפי, וגם כאשר אנו מפיצים פרטים שקריים ולא מאומתים על עסק או על חברה או אפילו על בן כיתתנו - יתכן שאנחנו עוברים על החוק. בעיקר אם אנחנו מבצעים הפצה של הדברים לכמה שיותר אנשים ופועלים בזדון כדי לפגוע באחר.
1 צפייה בגלריה
עורך דין לשון הרע
עורך דין לשון הרע
עורך דין לשון הרע
(צילום: FREEPIK)
לשון הרע ודמוקרטיה
ישראל היא מדינה דמוקרטית ובמדינה דמוקרטית חשוב שהגשת תביעה על לשון הרע לא תתנגש עם חופש הביטוי - חופש אשר כל כך חשוב במדינה שלנו! במקרים בהם נפגעתם מלשון הרע או שאתם מואשמים בפגיעה במישהו אחר או סופגים האשמה כי הוצאתם דיבתו של מישהו ונתבעים על כך - חשוב שיהיה לצידכם עורך דין לשון הרע שמכיר את התחום וידע לעזור לכם עם הנושא לאורך כל הדרך.
אבל מה תפקידו של עורך דין לשון הרע?
יש כמה תפקידים שהמשפטן הזה צריך למלא בזמן שאתם מגישים תביעת לשון הרע או מואשמים בעבירה כזאת:
ליווי וייעוץ לאורך כל הדרך - עורך הדין עליו לייעץ לכם בנוגע להגשת תביעה או הגשת כתב הגנה כאשר תובעים אתכם בתביעת דיבה.
ייצוג בבית המשפט - במידה ותגיעו לבית המשפט חשוב שיהיה לידכם משפטן מנוסה שיוכל לייצג אתכם, להפריך האשמות נגדכם לעזור להגיש תביעה בעת הצורך ולהציע סיוע משפטי. הגעה לפשרה אם תצטרכו סיוע משפטי ותרצו להגיע לפשרה מול הנתבע או התובע.
במקרים כאלה חשוב שיהיה לידכם איש מקצוע מנוסה שמכיר את כל רזי המקצוע הקשורים להוצאת דיבה ולשון הרע כמו עורך דין שלומי וינברג. באמצעות בחירת אדם מנוסה ומומחה בתחום תוכלו לעבור את התקופה הקשה הזו על הצד הטוב ביותר.