ישנם צילומים שנדרשים להתבצע ברמה גבוהה במיוחד. הצלמים שעובדים ברמה כזאת הם צלמים מקצועיים והם יבצעו כמה ניסיונות מקדימים לפני שיצולמו התמונות הדרושות. בין אם מדובר בהפקת אופנה, בצילום משפחתי או בכל סוג אחר של צילום – תמיד יהיה צורך שיהיה באזור לפחות פנס תאורה מקצועי שיסייע להביא את סט הצילומים לתנאים הדרושים והמתאימים ביותר הדרושים. ישנם מקרים שבהם התמונות נדרשות להיות יפות, ברורות, ללא שום פגם או הפרעה ולשם כך דרוש ציוד מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. כאשר את התמונות יצלם צלם מקצועי ואת עבודות ההכנה תבצע מאפרת מקצועית מנוסה – אין ספק שהשילוב המשולש בין הצלם, המאפרת ואמצעי התאורה יתרום רבות לתוצאות לא פחות ממעולות.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

מה כוללת מערכת תאורה מקצועית?

ישנם לא מעט סוגים של פנסי תאורה מקצועיים ואלה ייבחרו על ידי הצלם והמאפרת בהתאם לנושא ומושא הצילום בכל פעם בנפרד. ישנם פנסים שמתאימים לשימוש בתוך הסטודיו ויכולים להעביר דרך התמונה אווירה מסוימת וישנם פנסים שמיועדים, למשל, לצילומי חוץ ואז התוצאה תהיה שונה לגמרי. לפנסים שונים יש עוצמות שונות, אפשר לבחור בתאורה בגוונים שונים וכמובן שבשילוב אלמנטים נוספים שקשורים בסט הצילומים עצמו השילוב יהיה מושלם. כאשר מדובר בצילומים של הפקות אופנה ואיפור הרי שרוב התמונה תעסוק בראש ובפנים של הדוגמנים ולשם כך יידרש פנס רינג עגול בדיוק בגודל המתאים, בעוצמה המתאימה וכזה שיתאים לדרישות של הצילום. גם בפנסי הרינג ישנה אפשרות בחלק מהדגמים לבחירת העוצמה או החוזק והגוון של האור וכך הוא הפנס יתאים בדיוק לפנים של הדוגמנים ולצורך שיש בעצם הצילומים.

בחירה של ציוד מתקדם ואיכותי!

לכל סט צילום או הפקה יהיו דרישות נפרדות בנוגע לכל הציוד שנדרש מאנשי המקצוע. כאשר עובדים עם אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים שיש להם ידע רב ככל האפשר וניסיון עשיר בהפקות דומות – אין ספק שייבחרו האמצעים הטכניים הנכונים ולבטח גם התוצאות תהיינה טובות, איכותיות ומרשימות. כשהמאפרת תשים לב לכל נקודה ונקודה והאיפור ייצא מושלם – אפשר יהיה לצלם את הפנים או האיפור עצמו דרך פנס רינג או כל פנס מקצועי אחר שייבחר לצורך הצילומים ולעיתים קרובות אפשר יהיה לבצע שינויים גם במהלך הצילומים עצמם. המטרה תמיד תהיה זהה – השגת התמונות האיכותיות והטובות ביותר שישרתו את מה שדרוש לצורך הקמפיין או המטרה של הלקוח הסופי. כאשר עושים שימוש בצילומים שמתאימים לצילומי איפור חשוב מאד שגם המאפרת תיקח חלק בבחירה של המצלמות והתאורה, שכן לאור הניסיון שלה לבטח יש לה הרבה ניסיון והכרות גם עם העולם הטכני של מצלמות, ואמצעי תאורה ובשיתוף פעולה של אנשי מקצוע מובילים גם התוצאות תהיינה לא פחות ממושלמות.