אם אתם מעוניינים לרכוש דירה או אם אתם מעוניינים למכור את הדירה שאתם מתגוררים בה, אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך הוא לבחור שמאי מקרקעין מקצועי שיבחן את ערך הדירה בהתאם למגוון פרמטרים שונים. מדובר על איש מקצוע שמבצע בדיקות מקיפות ויסודיות לכל דירת מגורים, כולל הסביבה החיצונית שלה, ליקויי בנייה וכן, בדיקה של מצב הנכס מבחינת בעלים, מבחינת החוק ועוד. בהתאם לכלל הנתונים הללו, השמאי יפיק דוח מפורט שבו הוא מדווח על ערך הדירה בהתאם לכלל הנתונים אשר בדיקתו העלתה. כמובן שאם אתם זקוקים לשירותיו של איש מקצוע זה, יש לבחור בטוב ביותר בתחום.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

מה תפקידו של שמאי מקרקעין?

כאמור, שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע הנדרש עבור קביעת הערך של נכס כלשהו. כלומר, בין אם אתם מעוניינים למכור את הדירה שלכם ואינכם יודעים באיזה סכום לנקוב ובין אם אתם מעוניינים לרכוש דירה כלשהי, אתם חייבים להיעזר בשירותיו של איש המקצוע המדובר וזאת בכדי שקביעת הערך של הנכס תתבצע בצורה מדויקת בהתאם לפרמטרים שונים.
השמאי יגיע לדירה ויבצע כמה בדיקות: הוא יבדוק את מצב הדירה מבחינה כללית, האם בדירה יש ליקויי בנייה שונים, מה מצב התשתיות בדירה, כמה ישנה הדירה, האם יש אפשרות מבחינה חוקית להוסיף לדירה דברים שונים כגון: מרפסת או עוד חדר ועוד. כמובן שעבור הבדיקות היסודיות הנוגעות לתשתיות של הדירה ועוד, הוא יידרש להביא עימו מהנדס או אנשי מקצוע נוספים שיוכלו לסייע לו לאמוד את מצב הדירה בצורה המיטבית.
מעבר לכך, השמאי יבצע בדיקות לגבי המעמד המשפטי של הדירה כגון: האם הדירה מעוקלת, כיצד הדירה רשומה, על שם מי הדירה רשומה, האם בעליה של הדירה הוא אכן הבעלים הרשומים של הדירה ועוד.
בסופו של תהליך בדיקות קפדני, השמאי יפיק דו"ח מפורט אודות הערך הכספי של הנכס, בהתאם לכלל הפרמטרים השונים שהוא בחן. הדו"ח של השמאי מהווה מסמך קביל מבחינה משפטית.

מדוע חשוב לבחור בשמאי מקרקעין בתהליך רכישת דירה?

רכישת דירה דורשת השקעה כלכלית משמעותית. כל אדם מעוניין לרכוש את הדירה הטובה ביותר, בהתאם לצרכיו השונים וכמובן, בהתאם לתקציב שלו העומד על הפרק. לא פעם, בעלי דירות ינקבו בסכום גבוה הרבה יותר מערך הדירה. לשמאי מקרקעין יש את היכולת להעריך את שווי הדירה בצורה כמה שיותר קרובה ואותנטית למציאות וכך לסייע לכם להבין האם בכלל כדאי לכם לרכוש את הנכס, האם המחיר המוצע על הנכס הוא מחיר רלוונטי וכן, מהו המחיר הרלוונטי לנכס בהתאם למצבו. בהתאם לדוח שיפיק לכם השמאי, תוכלו לנהל משא ומתן מול בעל הדירה ולדרוש ממנו תיקון ליקויים שונים שנמצאו בדירה, הורדת המחיר שהוא נקב בו או פשוט, לא תחתמו עמו על חוזה במידה והחלטתם בהתאם לדוח של השמאי שלא לרכוש את הדירה.

שמאי מקרקעין בירושלים- כיצד תבחרו את הטוב ביותר בתחום?

אם אתם מעוניינים לרכוש דירה כלשהי בירושלים, אתם בוודאי מבינים כי מדובר בהשקעה כלכלית משמעותית. אם אתם מעוניינים למכור את הדירה שלכם בירושלים, חשוב שתבינו את ערכה. בין אם אתם מוכרים דירה ובין אם אתם קונים דירה בירושלים, חשוב לבחור שמאי מקרקעין בירושלים בצורה הטובה ביותר וזאת בכדי שהוא יבצע את עבודת הערכת הדירה בצורה מדויקת. בטרם תבחרו באיש מקצוע כזה או אחר, בדקו האם יש לו רישיון והסמכה לעסוק בתחום, האם הוא למד את התחום היטב, האם הוא מקצועי, מנוסה ומומלץ והאם הוא יספק לכם את השירות הטוב ביותר.