אם אתם כבני המשפחה של אדם מכור לסמים מבינים כי הוא זקוק לעזרה בכדי לחיות חיים טובים יותר ונקיים מסם, חשוב מאוד שתעשו את כל מה שאתם יכולים בכדי להביא אותו למרכז גמילה מסמים. כמובן שחשוב לבחור מרכז גמילה מסמים אשר ידוע כאיכותי מאוד וכבעל יכולת לסייע לאדם להיגמל בצורה טובה, להשתקם ולשוב לחיות את חייו בצורה טובה יותר.
מרכז גמילה- מדוע חשוב לעבור בו תהליך גמילה?
אם אתם תוהים מדוע כדאי לעבור תהליך גמילה דווקא במרכז גמילה, חשוב שתדעו כי אדם שמכור לסמים יתקשה מאוד להתנקות מהסם באופן עצמאי. הצורך שלו בסם והתלות הגופנית החזקה שלו בסם, יובילו אותו פעם אחר פעם לפנות לצריכת סמים, גם אם הוא החליט להתנקות. מרכז גמילה מסמים הוא מקום שהמטרה שלו היא לסייע לכל אדם בתהליך גמילה לצלוח אותו. במרכז יש צוות מקצועי המורכב מאנשי מקצוע שמכירים היטב את תחום ההתמכרויות, לרבות התמכרות לסמים מסוגים שונים. אותם אנשי מקצוע, כולל מדריכים במקום שבעצמם היו מכורים בעבר, יודעים לאיזה שלבים עליהם לצפות בתהליך הגמילה, עם איזה תסמינים פיזיים ונפשיים המכור עתיד להתמודד בתהליך וכיצד ניתן להקל עליו את ההתמודדות. הצוות המקצועי מכיל ותומך, הוא מסייע לאדם שעובר את התהליך, לצלוח אותו בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.
1 צפייה בגלריה
גמילה מסמים
גמילה מסמים
גמילה מסמים
(צילום: canva)
מרכז גמילה ממשלתי או מרכז גמילה פרטי?
כיום ניתן למצוא גם מרכזי גמילה מסמים ממשלתיים המוצעים לכל אדם שמכור בעלות סמלית וגם מרכזי גמילה פרטיים אשר התשלום עליהם יהיה יותר גבוה מהתשלום המסובסד על המרכז הממשלתי, אך הם בהחלט בעלי יתרונות רבים יותר. במרכז גמילה פרטי הצוות לא פעם הרבה יותר מקצועי ומנוסה, הוא מלווה בצורה רחבת היקף את האדם המצוי בתהליך גמילה ובונה לו תוכנית פרטית בהתאם למצבו הספציפי.
מרכז גמילה פרטי לא פעם מספק תנאים הרבה יותר טובים מבחינת המקום עצמו, העיצוב של המקום, האווירה, האסתטיקה, החדרים הנעימים לאשפוז בכל תקופת הגמילה ועוד.
לרוב מכון גמילה פרטי יציע לאדם תוכנית ליווי גם לאחר שהוא יסיים את תהליך הגמילה במרכז. מטרתה של תוכנית זאת היא למנוע מהאדם לשוב להתמכרות לסם מיד כאשר הוא יצא ממרכז הגמילה התומך. התוכנית תכלול מפגשים קבוצתיים, מפגשים עם אנשי מקצוע ועוד. אין ספק כי מדובר על תוכנית יעילה וחשובה מאוד שכן, הרבה יותר קל לאדם לשוב להתמכרות לסם כאשר הוא מחוץ לכותלי מכון הגמילה.
כיצד בוחרים מרכז גמילה?
מרכז גמילה מסמים חייב להיבחר בצורה הטובה ביותר עבור כל אדם שמכור לסם. על כן, טרם אתם בוחרים מרכז גמילה עליכם לבדוק כמה דברים: ראשית כל, עליכם לבדוק האם הצוות במרכז מקצועי ומנוסה בתחום. האם מדובר על מרכז גמילה שיש לו המלצות ומוניטין. מה כוללת תוכנית גמילה במכון הגמילה וכיצד נראה המקום, האם התנאים טובים במכון ומה כוללת תוכנית הליווי לאחר שהאדם מסיים את תהליך הגמילה במכון.
לאחר שבוחנים את כלל הפרמטרים המדוברים ניתן לבחור במרכז גמילה שיהיה הטוב ביותר עבור האדם שזקוק לאשפוז בו.