כיצד ממתגים עיר? ומה בין עיר הילדים לעיר העיצוב?
1 צפייה בגלריה
גן סיפור בחולון
גן סיפור בחולון
גן סיפור בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
את התשובות תוכלו לגלות במהלך הסיורים שמארגן משרד התיירות בחולון, בפרויקטים הייחודים של העיר: גני סיפור, המדיטק ומוזיאון העיצוב.
פרויקט הסיורים (שפועל זה מכבר באתרי רשות הטבע והגנים) מתרחב אל הערים, וחולון היא אחת מהן. מעתה יתקיימו ברחבי העיר סיורים מודרכים על ידי מורי דרך מוסמכים, אשר יוצעו לציבור בחינם.
קראו גם:
היוזמה תופסת שתי ציפורים במכה אחת: גם מאפשרת חוויה תיירותית וגם מעניקה למורי הדרך פתרון תעסוקתי.
משרד התיירות מתקצב סיורים מודרכים לקהל הרחב בעלות כוללת של 25 מיליון שקלים. עשרות אלפי הסיורים מתבצעים במהלך ימות השבוע, באמצעות רשות הטבע והגנים, באתרי רט"ג וכעת גם בערים השונות.
שר התיירות יואל רזבוזוב: "לאחר שנתיים מאתגרות עבור תעשיית התיירות, יש לתושבי חולון הזדמנות לסייע למורי הדרך, לצאת מהזום, לחזור לשפיות, לקחת את המשפחה והחברים ללא עלות, וליהנות מסיורים מודרכים בערים ובאתרי הטבע".
ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "העיר חולון משופעת באתרים מרתקים, שמספקים עניין רב, וסיור בעיר מזמן הזדמנות נפלאה להיחשף אליהם לראשונה או להעמיק את ההיכרות עמם. פרויקט הסיורים מאפשר להתוודע אל מראה פניה של חולון כיום ואף ללמוד משהו על סיפורה של העיר, אשר צמחה מתוך ים של חולות זהובים, התפתחה והפכה לאחת הערים המרכזיות והחשובות בישראל".
המסלול: יציאה מגני סיפור – תוך הסבר כיצד פרויקט זה שינה את פניה של העיר ותרם למיתוגה כ"עיר הילדים" ; הליכה רגלית למדיטק, הספרייה העירונית מהגדולות בארץ, והסבר לגבי השתלבותה ברעיון מיתוג העיר ; התרשמות חיצונית ממוזיאון העיצוב, בעיצובו של האדריכל רון ארד, שזכה להכרה בינלאומית כאחד ההישגים הארכיטקטוניים המקוריים של תחילת המאה ה-21.
איפה: רפאל איתן 5, חולון
מתי: ימי רביעי, 1.6, 15.6, 22.6 בין השעות 16:30 – 18:00
8.6, 29.6 בין השעות 9:30 – 12:00
משך הסיור: שעתיים וחצי
למי: אוהבי תרבות אמנות, היסטוריה ואדריכלות. המסלול אינו מונגש.
מה להביא: מים, נעליים נוחות להליכה, כובע.
בהרשמה מראש וללא תשלום