שלוש שנים לאחר שנצבע בעלות של 750 אלף שקלים בצבע ייחודי המיובא מאיטליה, שוב דהו קירות מוזיאון העיצוב בחולון.
1 צפייה בגלריה
מחפשים פתרון. מוזיאון העיצוב
מחפשים פתרון. מוזיאון העיצוב
מחפשים פתרון. מוזיאון העיצוב
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
את מבנה מוזיאון העיצוב עיצב האדריכל רון ארד, והוא בנוי מרצועות פלדת קורטן, שלא מחלידה בחלקה הפנימי אלא רק בחלקה החיצוני, וכך היא נשמרת טוב יותר. הפלדה הייחודית יובאה מאיטליה ומשם גם נרכש הצבע המיוחד שבו היא צבועה, שמחירו יקר בהרבה מצבע המיועד למתכת רגילה. לכן רבים קיוו כי הצבע היקר יחזיק מעמד, אך שלוש שנים בלבד לאחר ההוצאה הגדולה, שוב נראים קירות המוזיאון מקולפים וחלודים.
חבר מועצת העיר לשעבר והפעיל החברתי מיקי בוזגלו, פנה בנושא למנכ"ל העירייה, דני וייס, וביקש לדעת מדוע המבנה היוקרתי נראה כה מוזנח.
"קירות הקורטן החיצוניים של מוזיאון העיצוב נצבעו מחדש לפני כשלוש שנים, אך לצערנו לאחר שנה חזר המצב לקדמותו", השיב וייס. "הדבר נובע מהסוג המיוחד של המתכת ומהעובדה שזהו המבנה היחיד בארץ שבו הקורטן צבוע, ולכן אין ניסיון מצטבר שממנו אפשר ללמוד כיצד לטפל ביעילות בצבע... ההשקעה בחידוש הצבע יקרה מאוד, ולכן בטרם נוציא כסף סתם, אנו מתייעצים עם האדריכל רון ארד בלונדון ועם מומחים מהארץ ומחו"ל כדי למצוא את הפתרון היעיל ביותר".
מעיריית חולון נמסר: "הבעיה נובעת מהסוג המיוחד של המתכת. ההשקעה בחידוש הצבע יקרה מאוד, ולכן בטרם תוציא העירייה כסף לחינם, הנושא נבדק ביסודיות, כולל התייעצויות עם אדריכל המבנה ועם מומחים מהארץ ומחו"ל, בתקווה שפתרון יעיל יימצא בהקדם".