שלטי חוצות? חוגי בית? למתמודדים והמתמודדות בבחירות לרשויות המקומיות 2023 הכי קל היום להגיע אל הציבור באמצעות פרסום ברשתות החברתיות. כחלק מניסיון להגביר את שקיפות הפרסום של המועמדים מאפשרת פייסבוק לבחון כמה כסף הוציא כל אחד ואחת מהם על פרסום ברשת החברתית. יצאנו להשוות ולבדוק: מי הוציא הכי הרבה עד כה? וכמה?
שיאני הפייסבוק
מנתוני שלושת החודשים האחרונים עולים שני שיאנים מובילים במערכת הבחירות של חולון ובת ים. במקום הראשון ניצב שי קינן, המתמודד לראשות עיריית חולון, שהשקיע בשלושת החודשים האחרונים סכום שעבר את ה-135,000 שקלים. השיאן של בת ים (ובמקום השני הכללי) ניצב המתמודד לראשות עיריית בת ים, שלומי לחיאני. המספרים מלמדים שהשקיע עד כה יותר מ- 80,000 שקל בפרסום ממומן בפייסבוק בעברית, ועוד 38,735 שקל בפרסום בשפה הרוסית - הסכום הכללי מסתכם בלמעלה מ-120,000 שקל.
במקום השלישי ברשימה ניצב ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, שהשקיע עד כה 25,000 שקל, ואחריו המתמודד לראשות עיריית חולון, מורן ישראל, שהשקיע 12,000 שקל.
אחריהם נמצאים ענת כינורי המתמודדת לראשות עיריית חולון עם כ-11,400 שקל, וראש עיריית חולון, מוטי ששון – אשר השקיע עד כה כ-11,300 שקל.
מי הוציא הכי מעט?
ברשימה הזו נמצאים המתמודדים החולוניים: ניסן זכריה (8,700 שקל), יעקב מזרחי (5,100 שקל) וקרן גונן (4,100 שקל).
בצד הבת ימי נמצאים קטי פיאסצקי (5,127 שקל) ויוסי בכר שהשקיע הכי מעט כספים בפרסום בפייסבוק מבין כלל המתמודדים בחולון ובבת ים: 2,000 שקלים בלבד עד כה.
חשוב לציין, כי מדובר בהוצאות עבור פרסום בפייסבוק בלבד, והן מהוות חלק מכלל הוצאות הקמפיין שכוללות הוצאות שילוט ברחוב, אוטובוסים, ארגון כנסים, מפגשי בית ועוד.
קראו גם:
תגובות "השיאנים"
ממטה הבחירות של לחיאני נמסר בתגובה: "אנו מתמודדים עם ניסיונות חריגים לפגוע בבחירות הוגנות ודמוקרטיות בבת ים. לאחר שברוט מנע ממתמודדים מולו לרכוש שטחי פרסום שבבעלות העירייה, לא נותר לנו אלא לעשות שימוש מאסיבי ברשתות החברתיות". עוד מסבירים במטה כי הם רואים חשיבות גדולה בשימוש ברשתות החברתיות בבחירות הנוכחיות: "בזירת הסושיאל אנחנו יכולים להעביר לתושבים את המסרים והתכניות שלנו לקראת העתיד של בת ים. אין לתושבים מקור מידע אמין אחר חוץ מהדפים הרשמיים שלנו, שם אנחנו מעבירים את המידע בלי עורכים, מסננים ומבקשי רעתנו. זאת כמובן לצד פעילות שטח משמעותית שאנחנו עושים יחד עם עשרות המתנדבים שמנהלים את תחום זה. אנחנו מזמינים את כולם לעקוב בפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק ולשמוע על התכניות הגדולות לעיר בת ים בתחומי הביטחון, הניקיון, התמ"אות ועוד".
ממטה הבחירות של שי קינן נמסר בתגובה: ״אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת המידע המלא לציבור אודות תוכנית העבודה המפורטת של שי קינן בכל תחומי העשייה: בתחבורה, בחינוך, בביטחון האישי, לקידום הצעירים, לרווחת בני הגיל השלישי ובכל תחומי העשייה״.