"תן למילים לעשות בך" הינה סדרת מופעים ייחודיים בה נפגשים על במה אחת שירה וספרות. שחקנים ומוסיקאים, סופרים, ומשוררים מציגים ביצועים מקוריים, לחנים חדשים לטקסטים ספרותיים ע"פ נושא המופע. כל מופע מהווה אנתולוגיה בימתית חיה העוסקת ביוצר בעל שיעור קומה אשר השפיע על התרבות שלנו באופן עמוק.
לציון 50 שנה למותו של נתן אלתרמן, המופע הראשון בסדרה יוקדש למשורר ולבתו תרצה אתר. תרצה אתר, עד היום דמות כמעט בלתי מפוענחת, שהנרטיב המיוחס לה לרוב עוסק ביחסיה המורכבים עם אביה, הצורך להוכיח את עצמה כיוצרת וכותבת בזכותה עצמה, שנותיה האחרונות של המשוררת נותרו עד היום, 40 שנה לאחר מותה, תחת סימן שאלה גדול. אלתרמן ובתו מנהלים דיאלוג לאורך השנים באמצעות השירים.
1 צפייה בגלריה
תרצה אתר ונתן אלתרמן. צילום: משה מילנר, לע"מ)
תרצה אתר ונתן אלתרמן. צילום: משה מילנר, לע"מ)
תרצה אתר ונתן אלתרמן. צילום: משה מילנר, לע"מ)
"ויום אחד, כך אמר, כתב שיר בשבילי. שוב לא הייתי צריכה לנחש בין השורות מה נכתב עלי ובשבילי, הפעם זה היה גלוי, פתוח. הייתי באותה תקופה במשבר, זה קורה אצל צעירים. אב אחר לוקח את בתו לשיחה, יושב איתה על כוס קפה או כוסית, ומשוחח. הוא אמר הכל בדרכו שלו, בשיר. […]
בין המשתתפים: חיים באר, גילה אלמגור, נתן סלור, נעם פרתום, דניאל סלומון, ערן צור, יהלי סובול, קרן טננבאום, אסף רוט . ניהול מוזיקלי: דניאל סלומון.
בתי ; אבי. כשתרצה אתר פוגשת את נתן אלתרמן. שישי 10.1.12, שעה 12:00, מדיטק חולון. כרטיסים: 1800-20-29-30.