לאורך תולדות האמנות התייחסו אמנים שונים לנושא האריזה. אנדי וורהול הציג עטיפות של מוצרים החל מבקבוקי הקוקה קולה וכלה באריזות קורנפלקס ואבקות כביסה, קריסטו יבשב עטף מבנים ובהם השערים בסנטרל פארק ניו יורק, הגשר החדש על הסיין בפריז, הרייכסטאג בברלין והאיים העטופים אל מול חופי מיאמי, רנה מאגריט עטף בסדין כמה מדמויותיו ועוד. יצירות אלו ואחרות מהוות השראה למעצבים בבואם ליצור אריזות.
3 צפייה בגלריה
עיצוב וצילום: ארז לבנון
עיצוב וצילום: ארז לבנון
עיצוב וצילום: ארז לבנון
התערוכה "ארזת לבד?" שתתקיים כחלק מפתיחת העונה הישראלית ה-11 לעיצוב בחולון מבקשת להציג אריזות ופתרונות לאריזה בעידן של מחזור אך גם בעידן שבו שיווק ומיתוג הם שם המשחק.
לדברי אוצרת התערוכה, אביבית אגם- דאלי: "התערוכה הנוכחית מבקשת לבחון עד כמה סוגיית האריזה קריטית בעיצוב עכשווי נוכחי ועד כמה היא נותנת דעתה על נושאי קיימות אל מול הגברת הצריכה. התערוכה מתייחסת אל המקום אותו תופסת האריזה ביחס למוצר עצמו וכיצד תחומי עניין משיקים משפיעים על עיצוב עכשוי. כאמור, חלק מהאריזות מבקש להציע פונקציה נוספת מעבר לעטיפת המוצר עצמו".
3 צפייה בגלריה
עבודה של עמית גפנר. צילום: אודי דגן
עבודה של עמית גפנר. צילום: אודי דגן
עבודה של עמית גפנר. צילום: אודי דגן
עשרה מעצבים משתתפים בתערוכה וכל אחד מהם מביא את אמירתו שלו בנושא אריזה.
אבנר בלחסן מציג אריזה מתכלה המתפקדת גם כמצע לגידול ביתי מצמח הלופה. ארז לבנון מציג אריזות "ירוקות" לפירות ולירקות המדגישות את האבסורד שיש ברעיון לארוז פירות וירקות. הפרויקט של גיא ארמה מדמה סופרמרקט בדיוני המוכר כביכול רגשות. מטר וינברג בערכת גינון ומשחק המנצלת את כל חלקי האריזה מבלי להותיר פסולת. רות גודמן קוסשוילי יצרה קולב מכיל את הבגד בתוכו בעת שנקנה בחנות, אך בבית הוא עובר מטמורפוזה ובמקום לזרוק אותו הוא משמש מעתה כקולב בארון. עדיה קושיצקי אספה פנימיות ישנות של אופניים שנזרקו לפח ניקתה, גזרה לחוטים וסרגה את הפנימיות וכך יצרה חומר גלם אריזה שאתה נתן לארוז מתנות ומוצרים שונים ועוד.
3 צפייה בגלריה
עיצוב וצילום: רות גודמן
עיצוב וצילום: רות גודמן
עיצוב וצילום: רות גודמן
ארזתם לבד? גלריה ע"ש חנקין - חנקין 109, חולון. התערוכה תוצג עד ה- 30.11.19. הכניסה חופשית.