התערוכה "דיאלוג עם הזמן" במוזיאון הילדים בחולון בהנחיית מדריכים נמרצים בגילאי 70 ומעלה היא היחידה מסוגה בעולם, היוצרת מפגש בין המבקרים לבין העתיד שלהם, התנסות חווייתית שמקרבת בין דורות ומפרקת סטיגמות.
במהלך חודש נובמבר 2017 המוכרז בישראל כחודש האזרח הוותיק יצדיע המוזיאון לבני הגיל השלישי ויעודד פעילות משותפת להם ולבני משפחתם הצעירים. בתום הסיור המודרך בו יחוו באמצעות הפעלות, משחקים ושיח את עולמם של הזקנים, יקבלו המבקרים מעטפה וגלויה עם תבנית טקסט שעליה יוסיפו את אשר על ליבם:
סבתא יקרה/סבא יקרה אמא יקרה/אבא יקר / בן יקר / בת יקרה נכד יקר/ נכדה יקרה ,
רציתי לומר לך ש.../
אחד הזיכרונות הנעימים שיש לי ממך הוא/
יש לי תחושה שאנחנו דומים ב.../
בפעם הבאה שניפגש אשמח אם נעשה ביחד / נלך יחד ל.../
אני רוצה לאחל לך ש...
1 צפייה בגלריה
מדריכי התערוכה דיאלוג עם הזמן במוזיאון הילדים בחולון | צילום: מורן בודנר
מדריכי התערוכה דיאלוג עם הזמן במוזיאון הילדים בחולון | צילום: מורן בודנר
מדריכי התערוכה דיאלוג עם הזמן במוזיאון הילדים בחולון | צילום: מורן בודנר
בעמוד הפייסבוק של המוזיאון יתבקשו הגולשים לשלוח תמונת ילדות אהובה במיוחד עם הסיפור שמאחוריה. התמונה והסיפור הזוכים יזכו בביקור משפחתי בתערוכה "דיאלוג עם הזמן" (עד 10 משתתפים).
בבלוג של המוזיאון יתקיים שאלון טריוויה ובו נוסטלגיה וזיהוי חפצים שהיו חלק מעולמם של סבא וסבתא/ אמא ואבא – כמו: אסימון, טלפון חוגה, סיפולוקס ועוד. השאלון מבוסס על הפעילות המקדימה – לפני הכניסה לתערוכה 'דיאלוג עם הזמן'.
בנוסף, במהלך כל חודש נובמבר יציע מוזיאון הילדים כרטיסים מוזלים לסיור בתערוכה "דיאלוג עם הזמן" לביקורי סבים/סבתות עם נכדיהם ולסיורים משפחתיים הכוללים סבא/סבתא 45 שקלים לכרטיס במקום 65 שקלים. הכניסה לילדים מגיל 10 ומעלה ולכל המשפחה.