פסטיבל צלילי ילדות. ראשון-שלישי, 8-10.10, תיאטרון חולון. לכרטיסים: 03-5023001/2/3
חגיגה של מוסיקה קלאסית וישראלית המוגשת במופעים של תיאטרון,מולטימדיה וקונצרטים לילדים ולכל המשפחה במשכן המחודש של התיאטרון.
2 צפייה בגלריה
פסנתר הזמן ב"פסטיבל צלילי ילדות". צילום: טל שחר
פסנתר הזמן ב"פסטיבל צלילי ילדות". צילום: טל שחר
פסנתר הזמן ב"פסטיבל צלילי ילדות". צילום: טל שחר
בין ההופעות המיוחדות של הפסטיבל:
"התנ"ך חי בסרט" - דביר בנדק, התזמורת הסימפונית חיפה ואנימציה על מסך ענק-סיפור הבריאה, המבול, יציאת מצריים, מגדל בבל עם יצירותיהם שלגדולי המלחינים.
"אוצר השירים" - תיאטרון מדיטק חולון עם השירים המוכרים והאהובים שכולנו שרים כבר מאה ועשרים שנה.
"פסנתר הזמן" - אסי ישראלוף ואבי גרייניק בשירים מיוחדים מהקלאסיקה הישראלית המפגישים את הילדים עם דמויות כמו לאונרדו דה וינצ'י, וויליאם שייקספיר, נעמי שמר ועוד.
"ילדים שרים 70" - שירי הילדים מקום המדינה ועד היום.
"אם פתאום אפגוש אריה" - תיאטרון חיפה בליווי תזמורת המהפכה בהצגה ובה שירי חיות וסיפורים מאת משוררים אהובים.
בובות בסוכות. ראשון-שלישי, 8-10.10, המרכז לתיאטרון בובות חולון, לכרטיסים: 03-651648.
שלושה ימים של הצגות וסיורים תיאטראליים עם אושפיזין מפתיעים; דמויות מתוך סיפוריו של עודד בורלא, 'קטנה' המתיידדת עם החושך וכמובן... ג'ינג'ה!
במסגרת החגיגה, יועלו ההצגות "למה בכה הדג" (תיאטרון הקרון), זוכת פרס הצגה הבינתחומית לילדים לשנת 2017 ובה חמישה מסיפוריו של בורלא צצים מתוך ספרי פופ-אפ צבעוניים, המסתירים בתוכם סודות והפתעות; וההצגה "טיול לילי" (תיאטרון הקרון), על חלומות, פחדים וחיות אחרות המתרחשת על גבי במה פלאית.
בנוסף, הילדים וההורים מוזמנים לסייע ביצירת "שרשרת המחזור הגדולה". מדי שנה, מצטברים במרכז תיאטרון בובות חומרי פרסום רבים; דפים, מודעות ותכניות של אירועים. בסוכות, יוכלו הילדים וההורים לנצל למחזר ולהפוך אותם לשרשראות מרהיבות.
סוכות עם גיבורי על. שבת-שלישי, 7-10.10, המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס. לכרטיסים: 03-6521849
ילדים והורים מוזמנים לבלות עם גיבורי העל מהסמלים המרכזיים והמוכרים של עולם הקומיקס הבינלאומי ובהם: סופרמן, באטמן, וונדר וומן, ספיידרמן, הענק הירוק, איירון-מן וקפטן אמריקה. במהלך החג יתקיימו במוזיאון סיורים מודרכים לקהל הרחב וסדנאות ייחודיות לילדים.
הסיורים לקהל הרחב יתקיימו בשעות 10:15, 12:15 בעלות כניסה למוזיאון. ואלה הסדנאות לילדים:
סדנת גיבורי - בואו לגלות את האלטר אגו של גיבורי-העל האמריקאים. בסדנה נמציא גיבורות על חדשות ונצייר להן זהויות סודיות, בהנחיית צוות המוזיאון. (7.10, שעה 11:00)
שעת סיפור מאוירת - שעה המוקדשת לסיפורי ילדים בהשראת תערוכת כוחות-על. (8.10, שעה 11:00)
סדנת ציור גיבורי - בסדנה בהנחיית היוצר אורי פינק, ימצאו הילדים את הגיבור/ה החבוי/ה בתוכם, הם יעצבו לה דמות דמיונית בעלת כוחות-על וילבישו אותה כיד הדמיון הטובה. (9.10, שעה 11:00)
סדנת גיבורי על היברידים - איזו גיבורת-על מתקבלת משילוב של צפרדע, קקטוס וגלידה? כל זאת ועוד בסדנה הומוריסטית על גיבורות וגיבורי על היברידים. בהנחיית צוות המוזיאון. (10.10, שעה 11:00)
סוכות 2017 במוזיאון הילדים הישראלי. ראשון-שבת, 7-14.10, מוזיאון הילדים חולון. לכרטיסים ותיאום: 03-6503000.
מוזיאון הילדים בחולון מקיים סיורים מודרכים בכל המסלולים והתערוכות ובהתאם לקבוצות גיל במהלך חופשת סוכות (כולל בערב חג וחג).
התערוכה החווייתית החדשה 'הביטלס- מסע הקסם המסתורי' על הלהקה המשפיעה ביותר בכל הזמנים אשר הפכה לדוברת של דורה ודורות רבים אחריה, המיועדת לילדים בגילאי 5 ומעלה ולכל המשפחה. המבקרים בתערוכה יוצאים למסע בעקבות הביטלס: מדוע נחשבים הביטלס ללהקה המצליחה והאהובה ביותר בעולם? איך ניתן באמצעותה להבין מוסיקה ככלי ליצירתיות, תקשורת בין אנשים, פיתוח דמיון, ביטוי רגשות וערכים חברתיים ותרבותיים?
מסלולי הילדים המודרכים מציעים שתי אפשרויות לגילאי שנתיים וחצי עד ארבע: 'בעקבות הפרפרים' ו'טיול עם ינשול'. לילדים בגילאי 4 -6 מותאם המסלול 'המסע לתיקון ממלכת הזמן'. 'היער הקסום' מיועד לגילאי 6 - 8 ומסלול 'החייזרים', מיועד לגילאי 8 – 12.
פעילות נוספת, 'איפה מיש', מיועדת לגילאי שנתיים וחצי עד חמש וסיורים בתערוכות הייחודיות והמוערכות במוזיאון יתקיימו גם הם במהלך החג: התערוכה 'דיאלוג עם הזמן', המיועדת למבוגרים ולילדים בגילאי 10 ומעלה והתערוכות 'הזמנה לשקט' ו'דיאלוג בחשיכה', המיועדות גם הן למבוגרים ולילדים בגילאי 9 ומעלה.
WIPARK 2017. ראשון-שבת, 7-13.10, היכל הטוטו חולון.
מדובר על מרכז אקסטרים ייחודי, חדשני, מקפיץ, מקורה, כיפי ומיוחד של מתקני אקסטרים (wipeout) ומתנפחי ענק. המתחם מותאם לאווירה של ההיכל ומציע חוויה ייחודית לכל המשפחה, המשלב אוכל, בילוי ופעילות גופנית. בנוסף, במקום יהיה מתחם ג'ימבורי ענק לפעוטות ומתקנים לכל הגילאים, מתחם מציאות מדומה ומופעים מיוחדים בכל שעה עגולה.
ביקור באוטובוס הראשון. שישי, 6.10, 13.10 בשין השעות 8:00-12:00. שלישי, 10.10, בין השעות 8:30-12:30. המרכז ההיסטורי של אגד חולון. לפרטים: 03-9142361. הכניסה חופשית.
בילוי מרגש ונוסטלי בין 80 האוטובוסים ושלל המוצגים במרכז ההיסטורי של אגד בחולון, המציגים 84 שנות היסטוריה של תחבורה ציבורית בארץ ובעצם את הסיפור הישראלי.
2 צפייה בגלריה
מוזיאון אגד. צילום: צבי וינשטוק
מוזיאון אגד. צילום: צבי וינשטוק
מוזיאון אגד. צילום: צבי וינשטוק
המבקרים מוזמנים לעלות על חלק מהאוטובוסים הישנים, להיזכר בימיה הראשונים של המדינה שבדרך או לגלות אותם בפעם הראשונה. לילדים זאת חוויה, למבוגרים זאת נוסטלגיה. האוטובוסים שופצו וחודשו עד הפרט הקטן עם הצבעים המקוריים, האבזור האותנטי ורובם אף נמצאים במצב נסיעה.
גם רכבים ששירתו את אגד כמו מכלית, אוטובוסי גרר ואוטובוסים ללימוד נהיגה, זוכים לכבוד המגיע להם. אגב בחלק מהאוטובוסים המשופצים ניתן לשבת ולראות את תיק הנהג ופורט הכסף ומנקב הכרטיסיות עם הצורות האישיות של כל חבר אגד, שהיה בשימוש לפני עידן ה"רב-קו" וכרטיסי הנייר המודפסים.