העיר חולון פותחת בפעם התשיעית את העונה הישראלית לעיצוב בגלריות העירוניות בעיר. הערב, 11.9 בשעה 19:00, ייפתחו במקביל בעיר ארבע תערוכות עיצוב חדשות, כשהמרכזית שבהן היא "מעלה, מעלה! צביקה פיק: התערוכה" בגלריית המשכן, המציגה מבט חדשני על אחד היוצרים המקורים, המצליחים ופורצי הדרך בפופ הישראלי.
צביקה פיק, אשר פרץ לתודעת הקהל הישראלי בתחילת שנות השבעים כשנבחר לככב בתפקיד הראשי כשחקן וזמר במחזמר "שיער", נחשב לתופעה תרבותית יוצאת דופן ומעוררת השראה. הוא זכה בעשרות פרסים כולל כינור דוד והושפע מתרבות הגלאם, הרוק והניו וויב בפופ הבינלאומי בשנות ה 70 וה 80, הפך לאייקון תרבותי שסלל את הדרך לאמנים המעזים לשבור גבולות מגדרים.
1 צפייה בגלריה
מתוך התערוכה "מעלה מעלה - צביקה פיק". צילום: שמואל יערי
מתוך התערוכה "מעלה מעלה - צביקה פיק". צילום: שמואל יערי
מתוך התערוכה "מעלה מעלה - צביקה פיק". צילום: שמואל יערי
התערוכה הייחודית "מעלה, מעלה!" תציע מבט חדשני, מעניין ומקיף על פיק על הפיכתו למאסטרו, אושיה תרבותית הנמצאת בלב הקונצנזוס מצד אחד ושנויה במחלוקת מצד שני. האופן שבו פיק איתגר ומאתגר את הגבריות הישראלית, "הכוכבות" ופולחן הסלבריטאיות והערצה. התערוכה תתייחס לעשייה האמנותית, המוזיקלית, האופנה החדשה שהוא בישר, הערעור על תפקידי המינים והיותו אייקון הפופ הראשון.
במסגרת התערוכה יוצגו פריטים אישים של פיק מאוספו הפרטי בהם: תלבושות, צילומים משפחתיים, תקליטים, פרסים, הפקות צלמי אופנה מובילים ועוד. כמו כן, יוצגו גם עבודות של מעצבים ואמנים עכשוויים המתייחסות לדמותו האייקונית של פיק והשפעתו על התרבות.
התערוכה "ירון מינקובסקי – רוקם החלומות", אף היא בגלריית המשכן, מציגה ציוני דרך מרכזיים לאורך 30 שנים בהן מינקובסקי יוצר ומעצב אופנת עלית בישראל. הדגמים השונים שיוצגו בתערוכה על ציר זמן של עבר, הווה, עתיד מזמנים הצצה למשנתו העיצובית של מינקובסקי שהדגמים השונים שהוא יוצר נמצאים על קו התפר שבין אופנה לאמנות.
תערוכת החוצות של אמן הפופ ארט בזוקה ג'ו "המין השלישי – אבולציה" תוצג בשדרות דב הוז. בזוקה ג'ו, בן ה 53, פרץ כמטאור בשמי האמנות הישראלית לפני מספר שנים. האמן האוטודידקט יצר שפה אמנותית חדשה "פופארטקומי - גנגסטרארט" כפי שהוא מכנה אותה. בעבודותיו מציג בזוקה מגוון דמויות סוריאליסטיות המשלבות קטבים קיצוניים – בני אצולה וזונות רחוב, פורטרטים עצמיים, חיות, סמלים, אותיות ומוטיבים שונים.
התערוכה מבטאת את תפיסת עולמו של בזוקה כי האדם באם נולד כגבר או כאישה יכול לבחור את מינו מבלי לאבד את זהותו המקורית, מעין שילוב בין המינים, לאו דווקא טרנסג'נדרים אלא מין חדש, משודרג – "המין השלישי".
תערוכת היחיד של חני נחמני "מוזאיקה בסביבת מגורים" בגלריית החווה מציגה מגוון רחב של עבודות המבטאות הרמוניה בין פונקציונליות לאסתטיקה תוך שילוב הסביבה המלאכותית שהיא יוצרת מבלי להפר זאת זו הטבעית. נחמני נחשפה לעולם המוזאיקה לאחר שנים בהן עסקה במגוון תפקידי הדרכה וניהול במערכת החינוך.
התשתיות ומגוון החומרים בהן היא בוחרת להשתמש בעבודותיה נועדו להעניק חזות חדשה לחפצים ישנים מתוך ראייה של התחדשות, שימוש חוזר ושמירה על איכות הסביבה. יצירותיה המקוריות במוזאיקה מחברות שברים ישנים לכדי שלמות חדשה ומשקפות את אהבתה לחומרים ולצבעים ונותנת ביטוי לרגשות ולרעיונות. בשילובי הצבעים בהם היא משתמשת ניכרת השפעתו של גאודי.
הכניסה לכל התערכות בגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום.