הנהלת בית האבות משען בחולון דורשת ממשרד הבריאות בדיקות קורונה לכל העובדים והמטופלים, ומזהירה מפני קטסטרופה במוסד המונה כ-500 דיירים, חלקם סיעודיים.
1 צפייה בגלריה
משען חולון
משען חולון
משען חולון
(צילום: יאיר שגיא)
מחלת הקורונה לא פסחה על בית האבות בחולון. תחילה חלה איש תחזוקה, לאחר מספר ימים שבהם אף איש צוות או קשיש לא הראה תסמינים, הייתה תקווה כי נמנעה הדבקות המונית, כפי שקרה בבתי אבות אחרים בארץ.
התקווה נגוזה בסוף השבוע האחרון כאשר התברר ששני אנשי צוות נוספים, וכן שני קשישים, חלו בנגיף. בעקבות כך דורשת הנהלת בית האבות ממשרד הבריאות לבצע בדיקות קורונה בכל הדיירים ואנשי הצוות.
אמש (מוצ"ש) שוחח מנהל הדיור המוגן 'משען' חולון, תלמי פלג, עם הממונה על הגריאטריה מחוז מרכז במשרד הבריאות, וביקש לבצע בדחיפות את הבדיקות. הבוקר שב פלג ושיגר את הפנייה הדחופה למחוז מרכז במשרד הבריאות, וכתב כי, "דרישת הבית היא לזמן בדיקות לכלל דיירי הבית ולצוות העובדים מול משרד הבריאות. אנו בנקודה קריטית של המאבק, החלטה בין בדיקה גורפת של כלל דיירי הבית ועובדיו יכולה להוות את ההבדל בין משבר לבין קטסטרופה אפידמית".
בבית משען חולון מתגוררים כ-500 דיירים, חלקם במחלקות סיעודיות ותשושים. בנוסף, ישנם במקום 165 עובדים, חלקם הגדול צוות רפואי, אחיות מטפלות, צוות סיעוד ועוד 56 מטפלות זרות שצמודות לדיירים סיעודיים באוכלוסיית סיכון.
תגובת משרד הבריאות תתפרסם כשתתקבל.
פורסם לראשונה: 17:23, 05.04.20