התנפלות עצומה. כך ניתן להגדיר את יומה הראשון של רשת המרכולים המוזלת "קרפור" שפתחה ביום שלישי האחרון 50 סניפים בארץ, ביניהם אחד בחולון. אולם, תושבי העיר, גילו מהר מאוד שההבטחה למחירים זולים יותר וכאלה "שישברו את מחירי השוק" היא לא בדיוק זו שהגיעה לחולון.
בסניף בשכונת ח' 300 (קרית אילון) נפתח הסניף העירוני של הרשת "סיטי" (קצת יותר יקר), וזאת בניגוד לסניפים אחרים שנפתחו במתכונת "היפר" (זול).
2 צפייה בגלריה
סניף קרפור חולון
סניף קרפור חולון
סניף קרפור חולון. מחירי השקה מיוחדים
(צילום: קובי קואנקס)
רבים מתושבי חולון המתינו השבוע בכיליון עיניים לשחקן החדש בשוק המזון המקומי. הסניף שנפתח במרכז My Mall, התמלא במהירות. כבר בשעה 12:00 בצהריים התרוקנו לחלוטין חלק מהמדפים, והתור בקופות בהחלט הורגש. אולם הדבר שכולם שמו לב אליו, בדיוק כמו שאמרה לאה זוהר מחולון: "זה קצת יותר יקר ממה שציפינו...". מבקרת אחרת במרכול, אף היא תושבת חולון, אמרה לנו: "באתי במיוחד וציפיתי למחירים יותר זולים. זה לא מה שהובטח לנו".
לפי סקר מוצרים ראשוני שעשה "מיינט חולון", נראה שאמנם רשת 'קרפור' זולה יותר מרשת 'שופרסל', אך אינה יותר זולה מרשת 'רמי לוי', כפי שדאג להתראיין הבעלים של הרשת הישראלית מבעוד מועד, ואמר: "קרפור לא יהיו יותר זולים מאיתנו. בחלק מהמותגים אני זול מהם בכ-10% כבר עכשיו. סל הקניות הכולל ברמי לוי יישאר הזול במדינה".
יצאנו לבדוק ועשינו השוואת מחירים בין רמי לוי לקרפור בחולון, ומי יותר זול?
התשובה - תלוי במוצר. כך למשל, ספגטי 500 גרם נמכר בקרפור ב-2.90 שקלים ואילו ברמי לוי ב-2.40 שקלים. שוקולד מריר 100 גרם נמכר ברמי לוי ב-5.20 שקלים, ואילו בקרפור נמכר ב-4.90 שקלים. יש גם מוצרים שמחיריהם כמעט זהים בין שתי הרשתות, כך למשל ג'ל כביסה שלושה ליטרים נמכר ב-16.80 באחת ואילו ב-16.90 שקלים בשנייה או אורז בסמטי שנמכר ב-8.90 בשתי רשתות המזון.
יתרון גדול שקרפור זוכה לו הוא מחיר הירקות, וכך למשל אפשר למצוא קילו עגבניות ב-3.90 שקלים, מלפפונים ב-2.90 שקלים או סלסלת תותים ב-9.90 שקלים לקילוגרם – בהחלט מחירים נאים, גם לרשת סופרמרקט.
יחד עם זאת, האכזבה הגדולה של תושבי חולון הייתה, כשגילו שהסניף המקומי בחולון במרכז My Mall שייך לרשת "סיטי" – כלומר למותג השכונתי של הרשת, ולא למותג ה"מרקט" של הרשת (חנויות בינוניות) ובטח שלא למותג ה-"היפר" – החנויות הגדולות של הרשת ואשר זולות ב-10% מהמחירים בשאר הסניפים.

2 צפייה בגלריה
סניף קרפור חולון
סניף קרפור חולון
סניף קרפור חולון. לא בדיוק מה שחיכינו לו
(צילום: קובי קואנקס)

במסיבת עיתונאים שנערכה, עם השקת הסניף הראשי של הרשת ברעננה, אמר מנכ"ל החברה, אורי קילשטיין: "היום מתרחשת רעידת אדמה בשוק המזון הישראלי, אולם בשלב זה ככל הנראה מדובר על הגברת התחרות בלבד, ולא "מהפכה". למעשה, כל זמן שהרשת לא מציגה את המגוון המלא של מוצרי קרפור שהיא צפויה להכניס לארץ, הנוכחות של מוצרי המזון של הרשת הצרפתית דלה ביחס לגודלו של המגוון הרגיל, כפי שמוצג בסניף ההיפר ברעננה, המשתרע על פני 3,000 מ"ר".

קראו גם:

כאמור, נכון להיום, בסניף חולון יש רק 430 מוצרי מזון הממותגים כקרפור, אבל בחלק מהמקרים מדובר באריזות שונות של אותה קטגוריה. הנוכחות היותר מורגשת היא בחומרי ניקוי של קרפור, והם מוצגים בבמה מיוחדת בכניסת לחנות ובמחירים אטרקטיביים, אם כי במחיר כמעט זהה בהשוואה למותג הפרטי של רמי לוי.
שווה ביקור? כן. סניף ה"סיטי" בחולון, ששטחו מאות מ"ר בלבד, מעוצב יותר מסניף "היפר", וחוויית הקנייה בו נעימה יותר. עבור תושבי העיר, היתרון ברכישה בקרפור המקומי הוא מחירי השקה מוזלים. נקווה שלא נופתע בעוד מספר חודשים ונזכה להעלאה משמעותית, תחת תירוץ: "הריבית והאינפלציה".