עיריית חולון קראה לתושבים בחשבון הפייסבוק שלה להפסיק ללכלך את העיר. הגולשים לא כל כך מרוצים מהאצבע המאשימה שהופנתה לכיוונם ובתגובה פרסמו מוקדי לכלוך שהעירייה מזניחה.
לאחרונה פורסמו בחשבון הפייסבוק של העירייה תמונות של לכלוך מרחבי העיר תחת האשטג "מי לכלך את הבית שלי". כל תמונה מלווה בפוסט שמסביר כיצד ניקיון העיר תלוי בתושבים ומדוע הלכלוך במרחבים הציבוריים והפרטיים פוגע בכולם.
2 צפייה בגלריה
צילום מסך מדף הפייסבוק של העירייה
צילום מסך מדף הפייסבוק של העירייה
צילום מסך מדף הפייסבוק של העירייה
2 צפייה בגלריה
צילום מסך | דף הפייסבוק עיריית חולון
צילום מסך | דף הפייסבוק עיריית חולון
צילום מסך | דף הפייסבוק עיריית חולון
"אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש לזה קשר לשנת בחירות", טוען עומר להט, תושב שכונת גרין ואחד המגיבים. "לכולם ברור שמי שמשאיר מאחוריו גללים של כלב זה בעליו שלא טרח לאסוף ומי שזורק אשפה זה התושב, אבל תפקידה של העירייה להגביר את האכיפה ולמנוע תופעות כאלו.
"בנוסף, כתושב שכונת גרין כבר 10 שנים, לא פעם ראיתי ערימות גזם שלא פונו במשך שבועות או פסולת שנשארת באותו מקום זמן רב, מבלי שמנקה רחוב יעבור באזור. אי אפשר להפיל את כל האשמה על התושב, הקמפיין הזה הוא קצת מידי ומאוחר מידי".📷-
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון, כמו ערים רבות בארץ, מתמודדת עם תופעה של השלכת אשפה מסוגים שונים במרחב הציבורי, כגון: הוצאת גרוטאות וגזם שלא בימים המותרים לכך, אשפה ביתית המושלכת לא לתוך המיכלים המיועדים לכך, זריקת פסולת בניין, השארת שאריות מזון ואריזות בגנים ציבוריים וברחובות, אי איסוף צואת כלבים ועוד.
למרות שהעירייה משקיעה משאבים אדירים באיסוף האשפה ובפינוייה, בטיאוט וניקיון של הרחובות, הכיכרות והגנים הציבוריים במגוון אמצעים אנושיים וטכנולוגיים וכן מפעילה אכיפה מוגברת על המלכלכים, הרי שללא מודעות התושבים לשמירה על הניקיון בעיר - לא ניתן יהיה להגיע לעיר נקייה באמת.
לכן סברה העירייה כי יש להעלות את המודעות בקרב התושבים ולרתום אותם למאמץ הניקיון בעיר תחת הכותרת "ביחד שומרים על חולון נקייה". יצויין, כי עוד קודם לקמפיין הביעו תושבים רבים את חוסר שביעות רצונם מכך שתושבים אחרים אינם מקפידים על הניקיון במרחב הציבורי ומשכך הוחלט לחזק מגמות חיוביות אלה והשיח ברשת אכן מעיד כי הנושא עלה למודעות. העירייה תמשיך בהגברת המאמצים לניקיון העיר, לאכיפת החוק ולהגברת המודעות בקרב הציבור".