מרכז שטיינברג, המתנ"ס הוותיק בשכונת קריית שרת בחולון, יעבור מתיחת פנים עם התחלת עבודות ההתחדשות העירונית בשכונה.
2 צפייה בגלריה
מרכז שטיינברג בחולון
מרכז שטיינברג בחולון
מרכז שטיינברג בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
מרכז שטיינברג הוקם בשנת 1978, בימי כהונתו של ראש העירייה פנחס איילון, על ידי עיריית חולון ובסיוע תרומות של מאנגליה, ונקרא על שם סאלי שטיינבג, מראשי התורמים.
המבנה, שתוכנן בצורה ארכיטקטונית ייחודית על ידי האדריכל מ. בר, כולל מתחמים רבים, בהם במה להופעות, מגרשי ספורט ואולמות, ומשמש עד היום כמרכז מקצועי בתחומי המוזיקה ואמנויות הבמה לקהילה שבאזורו.
45 שנים אחרי, עוברת השכונה התחדשות ובמסגרתה נבנה "פרויקט סימפוני" של חברת "אזורים", שקיבל את שמו בהשראת המרכז.

2 צפייה בגלריה
מרכז שטיינברג אחרי המהפך
מרכז שטיינברג אחרי המהפך
מרכז שטיינברג אחרי המהפך
(הדמייה: 3Division)

המתחם המוזיקלי, ביתם של עולים רבים המתגוררים בשכונה, צפוי לעבור חידוש והרחבה יחד עם מבנה חדש שישמש שלוחה למבנה המקורי. בנוסף, יוקם מעליו מגדל מגורים בן 24 קומות, שיכלול 101 יחידות דיור ושטחי מסחר.

קראו גם:

אדריכלי הפרויקט, ברעלי, לויצקי וכסיף, יצרו חיבור אלמנטים בין הישן לחדש: המבנה המקורי עשוי בטון, ולעומת זה המבנה החדש, שנבנה בצורה המדמה קוביה שקופה באמצעות שימוש בזכוכית ואלומיניום. שקיפותו מאפשרת חיבור ודיאלוג עם הסביבה והחיצונית, ולהווי המאפיין את המרכז.
עוד במרכז המחודש: חנות מוזיקה בקומת המסחר וגרם מדרגות "סקיי‑לייט" שמוביל מקומת הקרקע לקומה החמישית, שבה גג ירוק עם פינות ישיבה ופרגולות להצללה. החיבור מאפשר כניסת אור והחלל הוך נגיש לחוץ מכלל צלעותיו. בנוסף, בין המבנים תמוקם רחבה ציבורית עם מקבץ עצים לשימור, ספסלים ופינות ישיבה חדשות. ¿

עוד במרכז המחודש: חנות מוזיקה בקומת המסחר וגרם מדרגות "סקיי‑לייט" שמוביל מקומת הקרקע עד לחזית הקומה החמישית