הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בשיתוף עם החשב הכללי במשרד האוצר, חתמו באחרונה עם עיריית חולון הסכם מסגרת להתחדשות עירונית. טקס החתימה החגיגי התקיים באולם מועצת העיר, במעמד שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, וראש עיריית חולון, שי קינן.
2 צפייה בגלריה
ההסכם יעודד זוגות צעירים
ההסכם יעודד זוגות צעירים
המטרה: לעודד זוגות צעירים להישאר בעיר
(צילום ארכיון: קובי קואנקס)

במסגרת ההסכם נקבע כי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תסייע במימון תשתיות, שאותן נדרשת עיריית חולון לספק, על מנת לתת מענה לצרכים הנובעים מהקמת מיזמי התחדשות עירונית משמעותיים ברחבי העיר. המענקים יהוו תמריץ לתמיכת העירייה בקידום מיזמים אלה.
בהסכם נקבע כי עיריית חולון תקבל מענק כספי בגובה של 25-20 אלף שקל לכל יחידת דיור חדשה, שתקבל היתר בנייה במסגרת פרויקט של התחדשות עירונית, בתחומי העיר.

קראו גם:

המימון יינתן לעירייה כנגד הוצאת היתרי בנייה בפרויקטים של פינוי-בינוי, וישמש לביצוע תשתיות המצויות בזיקה ישירה לתהליכי ההתחדשות העירונית שבתחום העיר. תשתיות אלו ייבחרו על ידי צוות היגוי שבראשות מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מתוך רשימת תשתיות שתגיש העירייה.

2 צפייה בגלריה
שי קינן
שי קינן
שי קינן. ההסכם ייתן מענה לזוגות צעירים
(רמי זרנגר)

השר גולדקנופף: "ההתחדשות העירונית מביאה איתה יתרונות גדולים לתושבי השכונות המתחדשות באמצעות כוחות השוק ולא מכיסם של התושבים, לצד הכנסת משפחות חדשות לשכונות הוותיקות. האפשרות של משפחות להתרחב בתוך שכונותיהן, חיזוק המבנים למצבי רעידות אדמה, מיגון הדירות וחידוש התשתיות של כלל השכונה, הם רק חלק מאותם היבטים שיכולים להביא לשינוי עמוק וחיובי בעיר".
ראש העירייה קינן הדגיש גם כי "ההסכם ייתן מענה לזוגות צעירים ויעודד אותם להישאר לגור בעיר וכן, יינתן מענה להגדלת המרחב הציבורי ולפיתוחו".