שנה למלחמה, ושוק הנדל"ן בחולון נמצא בעלייה. כך לפחות עולה ממחירי דירות היד שנייה לקנייה וגם לשכירות. מחפשים דירה בעיר? השוק לא לטובתכם.
4 צפייה בגלריה
שכונת קריית שרת בחולון
שכונת קריית שרת בחולון
שכונת קריית שרת בחולון. כמה תעלה לכם דירה?
(צילום: קובי קואנקס)

נכון לאוקטובר 2024, כ-691 דירות שונות מוצעות למכירה או להשכרה בחולון, זאת ביחס ל-862 דירות בתקופה זו אשתקד. משמע, השוק חם – והדירות בחולון הולכות ומתמעטות.

כמה עולה דירה בחולון?


נכון להיום, מחיר ממוצע לקנייה של דירה בחולון עומד על 2,317,558 שקל. מחיר שכירות ממוצע עומד על 4,900 שקל. 27,700 שקל הוא המחיר הממוצע למטר מרובע. אז כמה תעלה לכם דירה?

1 חדרים – אין דירות חדשות או ישנות למכירה, אולם ניתן לשכור חדר בודד עבור 3,750 שקל בממוצע.
2 חדרים – מחיר של דירה חדשה מתחיל ב-1.87 מיליון שקל בממוצע, דירת יד שניה ניתן למצוא ב- 1.61 מיליון שקל, שכירות ממוצעת לשני חדרים: 3,850 שקל.
3 חדרים – פה נמצא הפרש הגדול ביותר בין חדש ליד שנייה. מחיר של דירה חדשה בת שלושה חדרים מתחיל ב- 2.37 מיליון שקל, יד שניה תעלה 2.28 מיליון שקל. שכירות ממוצעת: 4,500 שקל.

4 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי ביאליק בחולון
פרויקט פינוי בינוי ביאליק בחולון
פרויקט פינוי בינוי ביאליק בחולון
(הדמייה: באדיבות אורון נדל"ן)

4 חדרים – לפי נתוני אתר "מדלן" מחיר של דירה חדשה מתחיל ב-2.37 מיליון שקל בממוצע, אבל בדיקה קצרה בפרויקטים החדשים שעולים ונבנים בימים אלה מלמדים על מחירים גבוהים הרבה יותר, כך למשל במיזם פרויקט BIALIK (ביאליק) של אורון נדל"ן שיוצא בימים אלה לשיווק ברחוב ביאליק 152-156 בחולון, דירת ארבעה חדרים אמורה לעלות בין 2.7 ל- 3.2 מיליון. בפרויקט SOLO ברחוב ההסתדרות 80 בחולון, המחיר מתחיל ב-3.21 מיליון, בשנקר 55-57 המחיר הבסיסי הוא 3.219 ואילו במיזם סימפוני בקרית שרת המחיר באיזור 3.31 מיליון שקל ומעלה (תלוי קומה).
לעומת זאת, מחיר דירת יד שנייה בחולון מתחיל ב-2.28 מיליון שקל (תלוי איזור כמובן), מחיר שכירות עומד בממוצע על כ-5,600 שקל.

קראו גם:

5 חדרים – לפחות 3.48 מיליון שקל הוא המחיר הממוצע לדירה חדשה, 2.97 מיליון שקל לדירת יד שנייה, וכדי לשכור דירה תצטרכו להיפרד מ-7,500 שקל בכל חודש בממוצע.
6 חדרים – אין דירות חדשות כרגע, אבל ניתן למצוא דירת יד שנייה תמורת מחיר שמתחיל ב-3.39 מיליון שקל, וניתן לשכור דירה בסדר גודל כזה תמורת 9,000 שקל (ובאזורים מסוימים בחולון, כמו ח'300 בהרבה יותר).
דופלקס, פנטהאוז ומיני פנטהאוז - דופלקס יעלה לכם בשכירות כ- 7,750 שקל בחודש, פנטהאוז תמורת 7,000 שקל וגם מיני פנטהאוז תמורת 8,500 שקל בממוצע (ותלוי באיזה אזור של העיר, בשכונות החדשות המחיר קופץ הרבה מעבר לגג הזה).

4 צפייה בגלריה
מגמת עליית המחירים - חולון בירוק
מגמת עליית המחירים - חולון בירוק
מגמת עליית המחירים - חולון בירוק, הממוצע הארצי בשחור
(צילום: באדיבות אתר "מדלן")

אין מספיק דירות - המחירים עולים


אייל ימיני, ממומחי הנדל"ן בעיר והבעלים של חברת רי/מקס חולון: "בהחלט ניכרת עלייה בעיר חולון – גם במכירה וגם בהשכרה. היו שחשבו שהמלחמה תאט את השוק, אבל מתברר שהמצב רק הפוך. בסופו של דבר, אין פה הרבה הפתעות – מספר המתחתנים ו/או המתגרשים המחפשים לאחר מכן דירה חדשה או משומשת לעצמם, הולך וגובר על קצב הבנייה וההתחדשות בעיר, משמע – אין מספיק דירות, מה שמוביל בסופו של דבר לעליית מחירים, גם להשכרה וגם למכירה".
ימיני נותן שתי דוגמאות לדירות שקיבל לאחרונה - דירת שני חדרים מרווחת בקרית שרת, כרגע מושכרת ב-3,200 שקל. 30 מ"ר. מזגן אחד בסלון, שירותים ומקלחת בתוך חדר השינה, קומת קרקע נגישה לנכים מתוך שש קומות, חניה בשפע ברחוב, בניין מתוחזק, עלויות נמוכות, פינוי תוך שלושה חודשים, הדירה עברה שיפוץ לפני מספר שנים.

4 צפייה בגלריה
דירה למכירה בנאות שושנים חולון
דירה למכירה בנאות שושנים חולון
דירה למכירה בנאות שושנים
(צילום: אייל ימיני חברת רימקס חולון. )

ברחוב התחייה בשכונת נאות שושנים, דירת 4.5 חדרים מקורית, רשומה 99 מ"ר בארנונה, מעלית, חניה משותפת עם שער חשמלי על בסיס מקום פנוי יש מלא מקומות חניה: סלון מרווח, 2 שירותים, חזית, כ"א מזרח, דרום וצפון, 2 חדרים עם 2 כ"א, קומה 3 מ-8, 4 מזגנים, זקוקה לשיפוץ, פינוי מיידי. המחיר 2.19 מיליון.