חשש בעקבות עזיבה של עובדים זרים וגיוס מילואים נרחב: המלחמה תגרום לעיכובים בסיום הקו הירוק של הרכבת הקלה.
2 צפייה בגלריה
 "שהעירייה תתגייס". עבודות הרכבת הקלה בחולון
 "שהעירייה תתגייס". עבודות הרכבת הקלה בחולון
עבודות הרכבת הקלה בחולון
(צילום: אבי מועלם)
עם תחילת המלחמה חלו שיבושים בפרויקטים רבים, הבולט שבהם הוא פרויקט הרכבת הקלה כאשר המסלול הירוק שצפוי לעבור בחלקים נרחבים בחולון ומסיים את דרכו בתחנות בראשון לציון. הצפי לפתיחת הקו הוא שנת 2028 אך מאז פרוץ המלחמה חלו שיבושים משמעותיים בעבודות על הקו וכבר עכשיו צופים בנת"ע עיכובים.

קראו גם:

השיבושים בעבודות החלו בראש ובראשונה עקב גיוס מרחב למילואים בצו 8 של עובדים רבים בחברה, מנהלים לצד פועלי שטח ישראלים עזבו את עבודתם ויצאו להצטרף ללחימה. בנוסף, עובדים זרים שמשתתפים בעבודות, רבים מהם מסין, עזבו את ישראל לאחר שבמסגרת עבודתם גילו כי האזור הפך ליעד מבוקש עבור החמאס וסופג טילים רבים שנורים לעבר גוש דן.
"בימים הראשונים בכלל לא עבדו כאן, גם היו מלא טילים וגם כל המדינה הייתה משותקת", מספרת בעלת עסק, "עכשיו אני רואה יותר פעילות, אבל כמו כל דבר כנראה שגם זה יחכה לימים טובים יותר. כמעט ואין פועלים סינים בשטח, הערבים מהשטחים בסגר, לא יודעת מי באמת יכול לעבוד שם חוץ מישראלים ולפני מה שהבנתי הם עושים עבודות אחרות".

2 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בחולון. עומדים בפקקים
עבודות הרכבת הקלה בחולון. עומדים בפקקים
עבודות הרכבת הקלה בחולון. יתארכו
(צילום: קובי קואנקס)

יש לציין כי למרות הקשיים העבודות נמשכות, היום רביעי, 15.11.23, משעה 21:00 עד לשעה 05:00, תבוצענה עבודות תשתית בצומת הרחובות ראובן ברקת - גולדה מאיר.
הסדרי תנועה ועבודה:
רחוב גולדה מאיר ייסגר לתנועת כלי רכב, בקטע שבין רחוב ראובן ברקת לרחוב פנחס אילון.
רחוב אליעזר הופיין ייסגר לתנועת כלי רכב, בקטע שבין רחוב ראובן ברקת לרחוב אהרונוביץ'.
רחוב ראובן ברקת ייסגר לתנועת כלי רכב ,בקטע שבין רחוב גולדה מאיר לרחוב אורנה פורת.
רחוב יעקב פיכמן ייסגר לתנועת כלי רכב, בקטע שבין רחוב אליעזר הופיין לרחוב רחל.
גישת כלי רכב לתושבי הרחובות ארלוזורוב, ביאליק, צבי תדמור וקלויזנר תתאפשר בליווי פקחים.
אך בנת"ע כבר מודים כי יאלצו לעשות הערכה מחדש של תאריכי פתיחת הנתיב לאור התקדמות העבודות בצל המלחמה.
מנת"ע נמסר בתגובה: "העבודות בכלל אתרי הרק"ל מתבצעות באופן לא מלא, עקב מחסור בכוח אדם בקרב החברות הקבלניות ובנת"ע. הן עקב גיוס נרחב למילואים והן עקב עזיבה גדולה של עובדים זרים וחברות בינל"א בהנחיית ממשלותיהן. כמו כן, יש עיריות אשר הטילו מגבלה על המשך העבודה באתרים שונים. נכון לעכשיו אין עוסקים בעיכובים ובהשלכות המלחמה, שכן הלחימה עדיין נמשכת. נת"ע ומשרד התחבורה יבצעו הערכת מצב עם החזרה לשיגרה".