צה"ל פרסם השבוע את נתוני "ליגת הערים" של מתגייסי 2019, ולמרות שחולון לא הצליחה להעפיל לעשירייה הפותחת של הערים עם אחוזי הגיוס הגבוהים ביותר, יש בהחלט דירוג שמעורר גאווה: חולון הגיעה למקום 10 בגיוס קצינות. כלומר, כמעט 7 מכל 100 המתגייסות לצה"ל מחולון הופכות לקצינות.
1 צפייה בגלריה
מובילות בקצונה
מובילות בקצונה
מובילות בקצונה
(צילום המחשה: shutterstock)
בצה"ל חילקו את הדירוג בקטגוריות של ערים גדולות, בינוניות וקטנות, וקטגוריות של נשים וגברים. הציון הסופי שהתקבל לגברים התחלק ל-50% מיצוי ללחימה, 25% לפי שיעור הגיוס ו-25% יציאה לקצונה. בנשים סעיף הלחימה הוחלף לשירות משמעותי הדורש הכשרה – כלומר לא תפקידי מנהלה.
כאמור, מגמת הגיוס בעיר חולון לא הופיעה בעשירייה הפותחת של אף אחת מן הקטגוריות של הערים המגייסות גברים לצה"ל, או כבעלת שיעור לחימה גבוה. יחד עם זאת, יש סיבה לגאווה בכוח הנשי. העיר ממוקמת במקום העשירי בגיוס קצינות לצה"ל, ובין הערים הגדולות ביותר בגיוס נשים בכלל.

קראו גם:

כך למשל, חולון במקום שמיני בארץ בין ערי ישראל בגיוס נשים (לאחר מודיעין, הרצליה, רמת גן, ראשון לציון, כפר סבא, רעננה וחיפה), ושיעור הגיוס מכלל הנשים בעיר עומד על (69.5%), ומתוך זה גיוס משמעותי (88.4%), מיצוי ללחימה (12%), מיצוי קצונה (6.8%). הציון של העיר חולון עומד על - 75.66, וכך עברה את הערים תל אביב וחדרה. כל הכבוד!