למה העבודות לא נגמרות? כבר בנובמבר האחרון יצאו הורי התלמידים בבית ספר "רביבים" בחולון למאבק והפגנות בדרישה למצוא פתרון מיגון ראויים לילדים. החודשים עברו, המלחמה נמשכת אבל המקלט עדיין אינו מוכן.
3 צפייה בגלריה
בית ספר רביבים בחולון
בית ספר רביבים בחולון
בית ספר רביבים בחולון
(צילום: הילה עידו)

נכון להיום, בבית הספר "רביבים" לומדים כ-750 תלמידים ועוד כ-50 אנשי צוות ואנשי מנהלה. בשטח בית הספר אמנם ישנם שלושה מקלטים, אולם לדברי ההורים, רק שניים מהם תקינים. בשני המקלטים הפעילים, כל מקלט יכול לקלוט 120 ילדים ועוד 20 אנשי מנהלה. משמע, כ-510 תלמידים ועוד 30 מורים נותרים ללא הגנה כלל בעת מתקפת טיולים.
תושבת שכונת אגרובנק, ש., אשר ילדיה לומדים בבית הספר, מספרת: "עם פרוץ המלחמה וההבנה שבית הספר לא ממוגן יצאנו להפגנה ובדרישה למגן את בית הספר. כחודשיים לאחר מכן, בינואר 2024, העירייה הבינה את הצורך האקוטי, ושיפוץ המקלט החל בתיאום עם כל הגורמים, פיקוד העורף, הנהלת בית הספר ועיריית חולון. ההבטחה הייתה שעד סיום חופשת פסח יסתיימו העבודות".

קראו גם:

עבר כבר חודש וחצי מהמועד שהיה אמור להסתיים השיפוץ, והורים רבים טוענים כי השיפוץ לא הסתיים – ואף רחוק מכך. לטענתם, עבודות השיפוץ לא התנהלו באופן סדיר או שגרתי, והקבלן פשוט לא מגיע לבצע את העבודות: "אנחנו מתוסכלים, ולאחר פניות אינספור והבטחות אינספור, אנחנו מבינים שללא התערבות חיצונית שום דבר לא יתקדם", מסבירה א., "העירייה הבטיחה לשפץ את המקלט, התחילה בתרועה רמה ונעלמה. הקבלן לא מגיע, הפועלים לא נראים בשטח, ואין צפי לסיום העבודות - כי אף אחד לא עובד".

3 צפייה בגלריה
בית ספר רביבים בחולון. אזור שיפוץ המקלט
בית ספר רביבים בחולון. אזור שיפוץ המקלט
בית ספר רביבים בחולון. אזור שיפוץ המקלט
(צילום: באדיבות ההורים)

הורה נוסף מבית הספר מרחיב ומסביר: "העירייה והקבלן רבים על חשבון הביטחון של הילדים שלנו, ובינתיים משפצים גינות ברחבי העיר. בשל סכסוך ואי הבנות עם העירייה - אנחנו ההורים והתלמידים נותרים בשיפוץ שלא נגמר, ואין לו צפי לסיום וכמובן ללא מבנה ממוגן. רק בשבוע שעבר הייתה עוד אזעקה מעל גוש דן והטילים חלפו מעל חולון. לא ייתכן שתלמידי ואנשי צוות יישארו ללא מענה וללא מיגון".
ההורים הוציאו מכתב לעיריית חולון בנושא, ובין השאר הם מזכירים: "בשלב זה העבודות להפיכת המרתף למקלט לא מתקדמות, העובדים לא מגיעים, ואפילו היציקות שהבטחתם שיסיימו לא התקדמו כלל".

3 צפייה בגלריה
בית ספר רביבים בחולון. אזור שיפוץ המקלט
בית ספר רביבים בחולון. אזור שיפוץ המקלט
בית ספר רביבים בחולון. אזור שיפוץ המקלט
(צילום: באדיבות ההורים)

ההורים ממשיכים במכתב: "עם כל הדיבורים על המערכה בצפון הצפויה לנו אנו דורשים כי יתנו עדיפות לשיפוץ המקלט, על מנת שלא נדרש להישאר בבית בזמן שכל גוש דן ילמד כרגיל. אנו רואים את תנופת הבניה בגינות העירוניות, ועם כל הכבוד לשעות הפנאי - ראוי ונדרש לתעדף את החינוך של ילדי העיר ובהתאם את שיפוץ המקלט שלנו עד לסיום העבודות. אנחנו מבקשים שהעבודות ישובו לסדרן התקין עד לתום השיפוץ כמובטח".
ההורים מאיימים כי גם עתה לא יהססו לצאת להפגנות מול בניין העירייה, ואף להשבית את הלימודים בשעת הצורך.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "נערך במקום סיור עם הקבלן, שהציג את תוכנית העבודה שלו להשלמת העבודות. התוכנית שהוצגה אינה משביעת רצון מבחינת העירייה, ועל כן, נפתח הליך להחלפת הקבלן בקבלן אחר, שיסיים את העבודות