"אין לי שאיפות פוליטיות", כך מתחיל את השיחה אור כהן, בן 35, תושב שכונת אגרובנק וממשיך: "למעשה, אנחנו אנחנו כמה חבר'ה מהשכונה שמתעסקים בעיקר בתחום ההיי-טק, אבל מאוד אכפת לנו מאיפה שאנו גרים, ולכן הקמנו את קבוצת הווסטאפ: "אגרובנק קבוצת תכנון", כי אנחנו רוצים שהעירייה תתכנן נכון את השכונה ולטובת התושבים".
3 צפייה בגלריה
אור כהן ובתו
אור כהן ובתו
אור כהן ובתו. רוצים שכונה קהילתית
(צילום: אור כהן)

כהן, חולוני במקור שגדל בשכונת נאות יהודית, נשוי ואב לשתי בנות, מסביר: "שכונת אגרובנק מורכבת משני סוגי אוכלוסיות – המבוגרים מאוד שהם נחשבים לדור הוותיק, ואז יש את הדור הצעיר החדש, שהם הרבה תושבי חולון שעזבו את העיר וחזרו, או הרבה תושבים שעברו מתל אביב כי לא יכלו להרשות לעצמם את יוקר המחייה. השכונה מאוד מזכירה את תל אביב, אם זה באופי הבנייה, המראה, הירוק, הקרבה לאזורי קניות (כמו סוקולוב), וכמובן יותר זולה מתל אביב - וזה מה שהביא לכאן הרבה משפחות צעירות, לצד אנשים מתחום ההיי-טק".

קראו גם:

אז מה חסר לכם?
"כמה שאנחנו אוהבים את השכונה, ומבינים שיש בה משהו מיוחד, חסר לה הדבר הכי חשוב וזהו קהילתיות. במהלך הבחירות, עברו כאן כל המתמודדים, ואפילו ראש העיר הנכנס, שי קינן, התפלא שאין כאן מתנ"ס או מרכז קהילתי, והציע שאם הוא יבחר, הוא יבנה כזה על גבי גני הילדים שבלב השכונה. אני אכן מקווה שיקיים את ההבטחה שלו, כי בקומה למטה זה ייתן פתרון לילדים הקטנים, ובקומה למעלה זה ייתן פתרון לקשישים וגם למשפחות הצעירות".

3 צפייה בגלריה
גינת אביב בשכונת אגרובנק
גינת אביב בשכונת אגרובנק
שביל האופניים החדש בשכונת אגרובנק
(צילום: אור כהן)

לא רק מתנ"ס חסר לתושבים הצעירים של השכונה. כהן מסביר כי קיים מחסור במקומות כינוס שבהם יכולים להיפגש תושבי השכונה כדי לחגוג מסיבות וחגים או לקיים אירועים קהילתיים.
"כיום יש לנו רק את גינת אביב, ובמהלך השנתיים האחרונות העירייה סללה מסלול אופניים באורך 250 מטר. זה לקח די הרבה זמן עבודות בשביל מסלול כזה קצר, אבל הם סיימו את העבודה והותירו את הגינה בצורה מזעזעת – עם בורות שהתמלאו במי הגשם, מה שגורם לשלוליות. הכי חמור, הגינה עצמה ישנה ומפורקת – כך שהוסיפו שביל באמצע, אבל לא דאגו למה שמסביב", הוא אומר.
לצורך הדאגה לשכונה וצרכיה העתידיים והמשתנים הוא ושכניו הקימו את קבוצת התכנון.
מהי הקבוצה הזו?
"אנו בערך כ-70 תושבים בקבוצת הווטסאפ, שכל אחד מציע את היוזמות שלו ומנסה לקדם את מה שהיא או הוא מתמחה. כך למשל, יש לנו מישהי שמטפלת בנושא העצים ומנסה לגייס תומכים מהעירייה בכל הנושא של שימור מצד אחד ויצירת צל מצד אחר".

3 צפייה בגלריה
גינת אביב בשכונת אגרובנק
גינת אביב בשכונת אגרובנק
גינת אביב בשכונת אגרובנק. יקימו עגלת קפה?
(צילום: אור כהן)

הצעה מעניינת שהועלתה בקבוצה ואותה הם מנסים לקדם היא פתיחת פוד טראק. "התחלנו לגייס חתימות כדי שהעירייה תאשר לנו להקים עגלת קפה בגינת אביב", אומר כהן ומוסיף: "אנחנו מציעים ומנסים להגשים הרבה רעיונות שהעירייה תוכל לפתור, וליצור נינוחות לילדים וקהילתיות למבוגרים. אנחנו לא רוצים פאר או הדר בשכונה, בטח שלא מגדלים, רק את החיים הפשוטים והרבה קהילה".
רוצים להצטרף? לחצו כאן לקבוצת הפייסבוק "אגרובנק רוצה תכנון נכון"