ילד מהחינוך המיוחד בחולון נשכח על ידי ההסעה שלו בבת ים, אך לטענת אמו הנהג והמלווה סירבו לשוב ולאסוף אותו.
2 צפייה בגלריה
הסעות בחינוך המיוחד
הסעות בחינוך המיוחד
ההסעה לא הגיעה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
מתחילת השנה ישנן תלונות רבות של הורים על ההסעות של החינוך המיוחד בעיר, ולמרות הניסיונות הרבים למצוא פתרונות, נראה כי האירועים רק הולכים ומחמירים.
המקרה החמור האחרון אירע בשבוע שעבר, כאשר אימו של הילד בן ה־12 גילתה כי הוא לא נאסף מבית ספרו בבת ים בסוף הלימודים. "הוא בתפקוד גבוה, התקשר אליי ואמר לי: 'אמא אני פה לבד'. עברה חצי שעה מאז סיום יום הלימודים, והבנתי ששכחו אותו".
האם מיהרה להתקשר למלווה, שהודה כי הילד לא נאסף כיוון שחשב שבאותו יום הוא מסיים מאוחר יותר. האם הסבירה לו כי בנה עומד לבדו בפתח בית הספר ועליהם לשוב לאסוף אותו, אך בשיחה עם הנהג, כך שמעה לטענתה האם, הבהיר הנהג כי אינו מתכוון לשוב לבת ים.
"הסברתי להם שזו אחריות שלהם, שהם עשו טעות, שכחו ילד וחייבים לשוב, אבל לא היה להם אכפת. המלווה אמר שזה תלוי בנהג והנהג התעקש שהוא מאחר. איימתי שאזמין משטרה כי הם זונחים ילד, אבל הם התעקשו. הם היו בסך הכל במרחק של עשר דקות מבית הספר. הם הותירו את הילד שלי לבדו ברחוב. בעלי היה מאוד רחוק, ואני הייתי בעיר אחרת ובלי רכב. בקושי רב הצלחתי לארגן טרמפ לשם. אני בהריון עם תאומים ומאוד נבהלתי".

קראו גם:

כעת האם שוקלת להגיש תלונה במשטרה, למרות שהמלווה זומן לשימוע. "זה מכעיס אותי, כי למרות השימוע, המלווה והנהג ממשיכים בעבודתם. הם התעלמו מהתחנונים שלי ונותנים להם להמשיך לעבוד".

2 צפייה בגלריה
"דרוש פתרון קבוע והוגן"
"דרוש פתרון קבוע והוגן"
"התעלמו מהתחנונים שלי"
(המחשה: אבי רוקח)

מהעירייה נמסר בתגובה: "עם קבלת ההודעה מהאם, התקשרה אליה מיידית מנהלת מחלקת ההיסעים בחינוך, ביקשה את רשותה לשלוח אליו מונית והאם השיבה שבעלה יאסוף את הילד. מבירור מעמיק של המקרה עלה כי המלווה שחרר את הרכב לפני שעת הצלצול, שכן לטענתו לא היה איש צוות במקום שיעדכן אם יש תלמידים נוספים. המלווה הוזמן לשימוע בחברת 'מוסדות', הוזהר, והובהר לו כי עליו להמתין לצלצול וליציאת כל התלמידים. בנוסף, חלה עליו החובה לאסוף את כל הילדים שברשימה ולוודא מול ההורים של אלו שלא נמצאים, שאכן אינם בבית הספר. במידה שלא יפעל בהתאם להנחיות, הוא ישוחרר מתפקידו".