שוברים שיאים של צפיפות: הורים לילדות בגן חובה של העירייה בשכונת נווה ארזים בחולון התפלאו לגלות שבמבנה הגן הקטן, 30 מ"ר בסך הכל, שובצו כ־30 בנות, המשמעות היא מטר מרובע לכל ילדה.
1 צפייה בגלריה
הגן הצפוף בחולון
הגן הצפוף בחולון
הגן הצפוף בחולון
(צילום: פרטי)
כשפנו למינהל החינוך ודרשו הסבר התברר כי עקב טעות ברישום שובצו לגן שמונה בנות יותר מהתקן המאושר למבנה בגודל כזה, "הגן כל כך קטן ששום תהליך חינוכי לא יכול לקרות בו", טוענת אם של אחת הבנות. "איך אפשר ללמוד, או לחלק לקבוצות, או בכלל להעביר פעילות כשאין בכלל מקום לזוז?
"זאת שנה בה הן אמורות לעבור הכנה לכיתה א' וזה לא מציאותי. זה עוד לפני שאנחנו בכלל מדברות על קורונה, הרי את מרבית היום הילדות מבלות בחצר הגן בגלל שהוא כל כך צפוף, אבל מה הן יעשו בחורף? יידחסו כולן יחד עם כל המחלות והחששות מקורונה? דווקא בימים שמקפידים לשמור על מרחב ושטח פנוי לכל אחד, הבנות שלנו לומדות במקום כל כך צפוף".
קראו גם:
חבר מועצת העיר מסיעת "צעירים" פנה למינהל החינוך ואז התגלתה הטעות. "הם כתבו לו מייל ובעצם אמרו 'אופס'", אומרת אחת האמהות, "הם בטעות שיבצו יותר מדי בנות בגן אחד. זאת לא בעיה שלנו, על טעויות משלמים אבל לא על גב הבנות שלנו. הבנתי שהציעו להורים לעזוב אבל אף אחד לא רוצה כי זאת קבוצה שממשיכה יחד מגיל צעיר ואנחנו גם מאוד אוהבים את הצוות שלנו".
לטענת ההורים הם הציעו פתרון שנדחה על הסף: "במרחק לא רב יש את מתנ"ס נווה ארזים עם כיתה ריקה שבעבר שימשה כמעון והיום משתמשים בה רק לחוג פעמיים בשבוע בשעות הצהריים, המבנה מושלם ויפתור הרבה בעיות. אבל מסרבים להעניק לנו אותו".
מעיריית חולון נמסר: "במינהל החינוך העירוני מודעים לנושא. נעשה כל מאמץ למציאת פתרון. יצוין, כי הרישום יחד נעשה על מנת שלא לפצל את הבנות. הוצע למספר הורים לעבור למסגרות אחרות על מנת לצמצם את המספר אך הם סירבו. בקרוב צפוי שיפוץ במרכז הקהילתי נווה ארזים ולכן לא ניתן להעביר את הבנות לשם".
כל העדכונים - חדשות חולון