"מבחן השבת העירונית" שייסדה תנועת 'ישראל חופשית', בודק את מידת החופש בשבת הישראלית, ומדרג את העיריות בישראל – מהעיר הפתוחה ביותר לעיר הסגורה ביותר בסופי שבוע ואת כמות ואופי השירותים שזו מספקת במהלך השבת.
2 צפייה בגלריה
קניון שופינג
קניון שופינג
קניון שופינג
(צילום המחשה: shutterstock)

המבחן המתפרסם השבוע נערך בהובלת החוקר ארן רונדל זו השנה השנייה, בשנה בה התקיימו הבחירות המקומיות שתוצאותיהן, לפחות בחלק מערי ישראל, עוד ישפיעו באופן מהותי על חיי התושבים ואופי השבת של העיר.
בישראל חופשית אומרים, כי "גם בשנת מלחמה עקובה מדם, סוגיית השבת ממשיכה לעורר מחלוקות בחברה הישראלית ולהשפיע על חיי התושבים באופן משמעותי – אם זה ביכולת לנוע בשבת בעיר ומחוץ לעיר, לקנות דברים חיוניים גם בשבת בבוקר או להגיע לאירועי תרבות לכל המשפחה".
אז לפי המבחן הזה, העיר חולון קיבלה 4 נקודות מתוך 6 אפשריות ומוקמה במקום ה-12 בארץ (מתוך 42 עיריות שנבדקו)
מבחינת תחבורה ציבורית בשבת – חולון לא קיבלה ולו נקודה אחת, כי לא קיימת תחבורה ציבורית פנימית בתוך העיר וגם בגלל שלא קיימת תחבורה ציבורית בין עירונית המגיעה לעיר. בהסבר מנומק, כי בערב שבת מפעילה העירייה קווים בהיקף מוגבל לתל אביב לטובת הצעירים. עם זאת, במהלך השבת אין תחבורה בכלל.

2 צפייה בגלריה
ביצע מעשים חמורים בזמן שיעור תורה
ביצע מעשים חמורים בזמן שיעור תורה
האם עוד מקומות פתוחים חוץ מבית הכנסת בשבת?
(צילום המחשה: canva)

קראו גם:

מבחינת מסחר בשבת – חולון יש אור בקצה המנהרה. בסעיף מסחר בחנויות מוזכר כי: מעט מרכולים פועלים בחלקים שונים של העיר, אולם בחלקים מהעיר אין בכלל. אף מוזכר לטובה, כי על פי החוק אסור חנויות או תרבות בחולון - מותר מסעדות. מועצת העיר שינתה את החוק, שלא אושר על ידי שר הפנים. במקביל, תושבים אף עתרו לבג"ץ בנושא, טרם התקבלה תשובה.
מבחינת פעילויות בחסות העירייה בשבת – חולון קיבלה את הניקוד המלאה, כי היכל התרבות פועל בשבת, מרכזי הספורט העירוניים, המדיטק וכן הסינמטק פועלים בשבת.