הסיפור החל במהלך החודש האחרון, כאשר בפעילות היחידה המרכזית של מחוז ירושלים איתרו הבלשים במרכז הארץ 16 ק"ג סם מסוג קוקאין שהוסתר בקופסאות אורז.
2 צפייה בגלריה
נעצר בחשד שסיפק סמים לבני נוער
נעצר בחשד שסיפק סמים לבני נוער
הברחת ענק של סמים
(צילום: shutterstock)

נעצרו חשודים (מהרצליה וממודיעין) המעורבים בכך, וחלה התפתחות משמעותית כאשר העצורים אמרו שישנה חבילה גדולה יותר העושה את דרכה ארצה ממש בימים אלו. במסגרת חקירה סמויה, הצליחה ימ"ר ירושלים לחשוף את זהות המשלוח הסמים והיכן הוא מוסלק.
מיד עם הגעת המשלוח בתוך מכולה שהגיעה לנמל חיפה, ובשיתוף פעולה עם בודקי המכס וחוקרי יחידת הסמים והמכס (יס"מ), השוטרים פרצו את המכולה וגילו כי בתוכה הוסלק סם מסוג קוקאין במשקל של למעלה מ-210 קילוגרם ובשווי מוערך של כ-100 מיליון שקל (!).
לאחר תפיסת המכולה, המשיכו חוקרי הימ"ר בחקירתם הסמויה והמעמיקה עד שביום שישי האחרון, כאמור, הפכה חקירה זאת גלויה עת נעצרו על ידי הבלשים שלושה חשודים נוספים המעורבים בפרשה. השלושה, שניים תושבי בת ים ואחד מראשון לציון, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, הועברו לחקירה ביחידה המרכזית, ומיד לאחר כך הובאו בפני בית המשפט השלום בתל אביב לטובת הארכת מעצרם. בתום דיון שנערך, נעתר בית המשפט והורה על הארכת מעצר במספר ימים – עד שהמשטרה תאסוף ראיות נוספות.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום המחשה: איילת רוטה)

קראו גם:

בד בבד, מעצרם של אלה, מצטרף כאמור לשניים שעודם עצורים מתחילת הפרשה, שני תושבי הרצליה ומודיעין, שהתפתחה מאיתורו של סם הקוקאין בקופסות האורז. החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות תל אביב ולהערכת חוקרי ימ"ר ירושלים, מדובר ברשת ייבוא ובציר הברחה מרכזי של קוקאין לתוך מדינת ישראל. מעורבים בכך, מנצלים יכולת ייבוא סחורה ממדינות שונות והסלקת סם מסוכן בתוכו.