השירות הווטרינרי בחולון איתר "שחיטה שחורה" בדירה בעיר והחרים את הפגרים.
תחילתו של המקרה כאשר שכנו של החשוד דיווח לעירייה כי ראה אותו מכניס כבשים לביתו. כשהגיע למקום צוות שכלל את הווטרינר העירוני, ד"ר ויקטור חדד, המפקח של השירות הווטרינרי, אלי מתיתיהו, יחידת הפיצוח של משרד החקלאות והשיטור העירוני, סירבו בעלי הבית לפתוח את הדלת, ורק לאחר זמן מה, כאשר הבינו כי השוטרים עומדים לפרוץ בגין חשד להתעללות בבעלי חיים ועבירה על פקודת מחלות בעלי חיים, הם פתחו את הדלת.
1 צפייה בגלריה
פגר של כבש מוצא מהדירה
פגר של כבש מוצא מהדירה
פגר של כבש מוצא מהדירה
( צילום: עיריית חולון)
קראו גם:
בדירה גילה הצוות פגרי כבשים בסלון, כאשר השוחט כבר הספיק לברוח מהמקום. פרטיו הועברו למשטרה. הפגרים נלקחו להשמדה כיוון שנשחטו בניגוד לחוק וללא שמירה על כללי משרד הבריאות והחקלאות.
"זה בהחלט אירוע חריג", אומר ד"ר חדד. "היום מאוד נדיר שדברים כאלה קורים, בטח שבשכונה מרכזית ורחוב שקט בחולון. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר באירוע חמור, לכן התעקשנו שיפתחו לנו את הדלת. הזמנו משטרה וכיבוי אש כי היה לנו ברור שמתבצעת עבירה וחייבים לפעול. השוחט אמנם נמלט, אבל בפנים נותר אדם קשיש שנתן תשובות שככל הנראה נמסרו לו מראש. לא ברור מה הייתה מטרת השחיטה, אבל היא בוודאות לא הייתה לצריכה אישית. להערכתי מדובר בעבריין שניצל את בית הקשיש למעשיו. חשוב לדעת ששחיטה לא תקינה של בעל חיים לא מפוקח מסוכנת מאוד ועלולה להפיץ מחלות".
תוך זמן קצר ממועד האירוע נפוצה שמועה כי מדובר בשחיטה של עדת השומרונים, אשר כידוע אינם אוכלים בשר שעובר שחיטה יהודית. חברי הקהילה, שרבים מהם חיים בחולון, מקפידים לאכול רק בשר שעבר שחיטה שומרונית, ועל כן לעתים קיימת עבורם בעיה להשיג בשר זמין.
עם זאת, גורם בקהילה מכחיש קשר לדברים. "חשוב שאנשים יידעו שזאת רק שמועת כזב", הוא מסביר. "כבר למעלה מ־20 שנה שהשומרונים בחולון לא שוחטים בעיר. אנחנו מזמינים בשר שבוע או שבועיים מראש מקצב מהר גריזים שעושה משלוחים עבור הקהילה, ולא שוחטים באופן פיראטי".
מעיריית חולון נמסר כי האכיפה תימשך כדי לשמור על בריאות הציבור ועל שלום בעלי חיים, והציבור נקרא לדווח על חשד לשחיטה פיראטית והתעללות בבעלי חיים.