נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי החליט להעניק עיטור ציון לשבח לרשף יוני בוצ'קובסקי, מפקד משמרת בתחנת כיבוי אזורית חולון שפיקד על אירוע קריסת בניין המגורים ברחוב סרלין בחולון.
1 צפייה בגלריה
יוני בוצ'קובסקי
יוני בוצ'קובסקי
יוני בוצ'קובסקי
(צילוםף כבאות והצלה לישראל)
רשף בוצ'קובסקי היה בין צוותי החירום הראשונים שהגיעו לבניין כשעוד לא היה ברור מצבו וכל שהיה ידוע הוא שחלק מדלתות הבניין נתקעו ויש בו סדקים. למרות הספקות, רשף בוצ'קובסקי קיבל החלטה לפנות את הבניין מכל יושביו ובכך הציל את חיי הדיירים.
יש לציין כי בשעה שרשף בוצ'קובסקי קיבל את ההחלטה הדרמתית היו רבים שביקרו אותו ודרשו לאפשר לדיירים לשוב לבניין על מנת לארוז את חפציהם בנחת ואין ספק כי התעקשותו מנעה אסון גדול.
קראו גם:
בין הנימוקים לעיטור נכתב כי רשף בוצ'קובסקי גילה מצוינות, כשירות מבצעית ופיקודיות מהמעלה הראשונה וברוח ערכי הכבאות.
עוד נכתב כי בהחלטתו להורות על פינוי הבניין לאלתר מכל דייריו הציל הקצין עשרות משפחות ומנע אסון כבד "מרגע שאבחן כי נשקפת סכנת חיים מידית לדיירים רשף בוצ'קובסקי פעל בקור רוח, במקצועיות, ובנחישות למימוש המנדט הנתון בידיו להציל חיים תוך שאינו נכנע להסחות דעת ולחצים לחזור בו מהחלטתו". מפקד מחוז דן טפסר רונן מכטייב שיבח את ההחלטות המבצעיות והמקצועיות שהוביל רשף בוצ'קובסקי במהלך האירוע והמליץ לנציב כבאות והצלה להעניק לו עיטור מיוחד.
רשף יוני בוצ'קובסקי, בן 40, התגייס לפני כ-11 שנים למערך כבאות והצלה ושירת במגוון תפקידים מבצעיים ומאתגרים במחוז דן. בין השאר היה ממקימי היחידה המיוחדת לתגובה מהירה (ית"מ), מפקד היחידה המחוזית לחילוצים מיוחדים(יל"מ) , ובתפקידו הנוכחי הוא מכהן כמפקד משמרת בתחנת כיבוי והצלה חולון.
כל העדכונים - חדשות חולון