עוד קורבן לעבודות הרכבת הקלה: "כלבו התאומות" המיתולוגי בכיכר ויצמן בחולון נסגר. "הגיע הזמן שלנו", אומרת בעלת החנות, "עם כל מה שקורה כאן אנחנו מעדיפים לסגור".
2 צפייה בגלריה
"באו להצטייד". שרון עדני ושושנה רוזנברג
"באו להצטייד". שרון עדני ושושנה רוזנברג
"באו להצטייד". שרון עדני ושושנה רוזנברג
(צילום: קובי קואנקס)
כלבו התאומות נפתח בשנות ה־60 של המאה הקודמת על ידי שתי אחיות מקומיות, ומאז הפך למוסד אייקוני בעיר. לימים הן מכרו את העסק למשפחה אחרת, שמכרה אותו לתושב העיר, אברהם רוזנברג, ושני שותפים נוספים.
בשנת 1991 רכש רוזנברג את החלק של שותפיו, ומאז הוא, רעייתו שושנה וילדיו ניהלו את המקום.
"אנחנו כאן כבר 40 שנה", מספרת בתו שרון עדני (51). "ההורים כבר יצאו לפנסיה, אבל אני עובדת כאן עם אחי ואחותי. הנכדים לא המשיכו איתנו, חלקם צעירים, חלקם פנו לתחומים אחרים. כולם כאן רכשו השכלה ועודדנו אותם שלא לפנות לתחום הקמעונאות, כי אנחנו יודעים כמה זה קשה.
"מאז שאני ילדה עבדתי כאן, באריזות ובכל תפקיד אחר. רק בצבא וכשגרתי בחו"ל לא הייתי חלק מהמקום, שאר הזמן תמיד הייתי חלק מהעסק המשפחתי. יש כאן אווירה מיוחדת ולקוחות קבועים שרואים במקום הזה משפחה.
"כמובן שתמיד הקפדנו להציע מחירים זולים ומוצרים מיוחדים, אבל יש אנשים שפשוט רגילים לבוא לכאן, רגילים לפנים שלנו, וטוב להם לדעת שיש כאן את המוצרים הקבועים שלהם. "בגלל שלא יכולנו להתחרות במחירים של הרשתות הגדולות תמיד השתדלנו להיות מיוחדים".
בסוף החודש תיסגר החנות המיתולוגית, ועדני מסבירה את הסיבות שהובילו למהלך.
"כבר חצי שנה שהעבודות על הרכבת הקלה שנערכות באיזור גרמו לירידה משמעותית בתנועה. זה לא רק אצלנו, אבל לחלוטין מרגישים את זה. כל האיזור עומד להשתנות, ואנחנו לא יכולים לשבת ולחכות שזה יקרה".
כיצד ההורים הגיבו להחלטה לסגור?
"זה לא היה רגע אחד, אלא תהליך שנמשך כבר תקופה. כל השטח הזה מיועד לפינוי־בינוי. עבור בעל דירה זה אולי משתלם ‑ הוא מקבל שכירות ואחרי שנתיים חוזר לבית, אבל כשאתה בעל עסק אתה מסתכל על זה אחרת.
"אחרי שנתיים לא יהיה לנו לאן לחזור. עסק דורש המון תחזוקה והוצאות, מחשוב, מידוף, כסף שכבר לא בטוח שמשתלם להשקיע כאן, ולכן אין טעם להיכנס לתהליך הזה. בעבר גם חשבנו לעבור למכירות אונליין. בדקנו את הנושא אבל זה דרש מאיתנו המון השקעה ולכן ירד מהפרק. כמובן שגם הרשתות הגדולות נגסו בחלק שלנו וזה שינה את המציאות".

2 צפייה בגלריה
"הקפדנו להציע מחירים זולים ומוצרים מיוחדים". צוות המוכרות
"הקפדנו להציע מחירים זולים ומוצרים מיוחדים". צוות המוכרות
"הקפדנו להציע מחירים זולים ומוצרים מיוחדים". צוות המוכרות
(צילום: קובי קואנקס)

ההודעה על הסגירה תפסה המון לקוחות בהפתעה, ובימים האחרונים הם מגיעים בהמוניהם להתעניין, להיפרד וגם לצבור סטוקים לפני שהמוצרים האהובים ייעלמו מהמדפים.

קראו גם:

"הרבה אנשים באו לדבר איתנו. זה מחמם את הלב לשמוע את כל המילים היפות. המון אנשים היו בשוק. חלק חשבו שאנחנו סוגרים כדי לפתוח משהו אחר. הרבה שאלו 'מה נעשה עכשיו?'. יש אצלנו מוצרים שלא מוצאים ברשתות הגדולות, מותגים קלאסיים שמעדיפים לעבוד איתנו כי ברשתות שוחקים להם את הרווח. אנחנו מוכרים מוצרים מיוחדים כמו שמפו ויטמין סי, שעווה או קרם מיוחד שכבר לא מוצאים בשום מקום אחר, לכן יש כאלה שברגע שהבינו שזה סופי באו להצטייד בכמה שיותר מוצרים".
ומה איתכם? לאן המשפחה מתכוונת להמשיך?
"לא יודעת. אני מעריכה שאמצא עבודה בתחום הרכש. אני גם עורכת דין, אז אולי אפנה לתחום הזה. בינתיים אנחנו עסוקים בסגירה ב־2023 נתחיל התחלה חדשה".