רב"ט עמית חכים, רב"ט יונתן טובל ורב"ט אורי חלפון בני ה־20 נפגשו לראשונה כילדים בחוג כדורסל בחולון ולאחר מכן בחטיבה, והחברות הקלילה שהתחזקה על רקע הרצון המשותף להגיע לצבא בכושר שיא הפכה לאחוות לוחמים, כשכל השלושה התגייסו יחד והתקבלו לאותה סיירת. בקרוב הם יוצאים לתפוס קו בשכם ונאלצים להיפרד: "עברנו הכל יחד, זו חברות לכל החיים".
1 צפייה בגלריה
"חברות לכל החיים". מימין: יונתן, אורי ועמית
"חברות לכל החיים". מימין: יונתן, אורי ועמית
"חברות לכל החיים". מימין: יונתן, אורי ועמית
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:
כשעמית חכים ואורי חלפון נפגשו לראשונה בכיתה ד', הם עדיין לא ידעו איזה מסלול הם עתידים לעבור יחד.
"נפגשנו בחוג כדורסל ומיד הפכנו לחברים", נזכר חלפון. "כשהגענו יחד לחטיבה בקמפוס קריית שרת, פגשנו את יונתן טובל ותמיד בילינו יחד. עם הזמן גם המשפחות הכירו וכולנו בילינו הרבה ביחד כי נוצר קשר בין כולם. ככל שגדלנו הבנו שיש לנו מטרות משותפות. רצינו להגיע ליחידה מובחרת בצבא והתחלנו להתאמן יחד. עשינו המון הליכות בדיונות, אימוני כוח וכל סוג כושר שיכול היה לעזור לנו להתקדם".
השלושה התגייסו במרץ 2021. "בגלל שהגיוס נדחה למרץ, גם אחרי התיכון בילינו הרבה יחד", אומר טובל, "הלכנו לים, מסעדות וכמובן משחקים של הפועל חולון".
"כשהגענו יחד באותו יום לבקו"ם זה היה ממש מרגש", מספר חכים. "אחרי כל ההכנות הצלחנו לעשות את זה יחד. נשארנו יחד גם בטרום טירונות וגם בגיבוש. זה ממש עזר לנו להיות במצבים האלה יחד ‑ הכל חדש ושונה, אבל לך יש את החברים שלך. היינו קבוצה בפני עצמה וגם כשהתחברנו עם אחרים, עדיין הייתה לנו הקלה גדולה לדעת שיש לנו אחד את השני. כשההורים התקשרו לשאול לשלומי הם מיד היו שואלים גם על יונתן ואורי. זה ברור שלהורים שלנו אכפת גם מהחברים שלנו. גם כשאנחנו חוזרים הביתה אנחנו מבלים יחד, אוכלים אחד אצל השני, יוצאים יחד עם חברים מהתיכון ומבלים במסיבות. עברנו המון חוויות יחד. זה גיבש אותנו אפילו יותר, כי אלה חוויות לא רגילות".
שלושת החברים הגיעו יחד לסיירת חרוב, חכים כלוחם בצוות ראם, טובל כלוחם בצוות חוד וחלפון כלוחם בצוות רתק.
בקרוב הם יסיימו את ההיערכות שלהם ויוצבו על קו שכם. בשלב זה הם צפויים להתפצל וטובל כבר דואג לקראת הפרידה: "זה באמת מבאס. אמנם לכל אחד יש את הצוות והחברים שלו, אבל אנחנו רגילים שתמיד יש לנו אחד את השני. אנחנו נמשיך להיפגש בבית, כי אחרי כל מה שעברנו זאת חברות לכל החיים".
כל העדכונים - חדשות חולון