במשרדי הווטרינר העירוני של חולון מנסים בימים אלה להבין מי גנב גדי קטן מפינת החי בעיר והתעלל בו. בשבוע שעבר אותר הגדי כשהוא חלש וחולה וחייו ניצלו בזכות טיפול רפואי.
סיפורו של הגדי, שזכה לשם בנג'ו, מתחיל באפריל, אז אותר לפני חג הפסח כשהוא משוטט בעיר. הווטרינר העירוני, ד"ר ויקטור חדד, וצוותו, איתרו את בעל החיים כשהוא מיובש ותשוש וללא כל סימן מזהה.
1 צפייה בגלריה
"ליקק את היד". בנג'ו הגדי
"ליקק את היד". בנג'ו הגדי
"ליקק את היד". בנג'ו הגדי
(צילום: פינת החי חולון)
קראו גם:
לאחר בדיקות מול משרד החקלאות הוחלט להכניס אותו לבידוד בפינת החי העירונית, שם הוא עבר בדיקות רפואיות וקיבל חיסונים וטיפול רפואי שסייעו לו להשתקם.
הגדי הצעיר טרם הספיק להתחזק, ובשבוע שעבר הוא נעלם מפינת החי.
"כיוון שהוא עדיין בשיקום, הוא כנראה אכל מההתלהבות המון עשב", מסבירה מנהלת פינת החי, נוי אדר. "זה גרם לו לשלשולים, אז נתנו לו אנטיביוטיקה ועירוי והוא היה מאוד חלש. אני מניחה שמי שלקח אותו ניצל את מצבו, כיוון שעז רגילה לעולם לא תיתן למישהו זר לקחת אותה סתם ככה ‑ היא מיד תתנגד ותעשה הרבה רעש, אבל הגדי היה עייף וכנראה לא יכול היה לברוח".
אדר מיהרה לדווח לד"ר חדד, שבמקביל קיבל דיווח על התעללות בגדי ברחוב סוקולוב בעיר.
"מיד הבנו שמדובר באותו בעל חיים ומיהרנו למקום עם נוי, שכמובן זיהתה אותו", מספר ד"ר חדד. "הגדי היה מאוד חלש. הוא נקשר בתוך חלל של חדר אשפה מאולתר עם כבל קצר תחת השמש, בלי מים ואוכל, והצוות מיהר לפנות אותו לפינת החי, שם הוא קיבל טיפול רפואי".
בימים אלה התחזק הגדי הקטן ואדר משוכנעת שאם מישהו ינסה לחטוף אותו בשנית, הוא יתמודד עם גדי חזק ועיקש.
"מי שגנב אותו תלש את העגיל שסימן שהוא מחוסן ועובר בדיקות רפואיות. זה היה ממש עצוב. היום הוא כבר הרבה יותר בריא, מלא חיים ושמח. עצוב לדעת כמה הוא עבר בחייו הקצרים. אני לא מבינה איך אנשים יכולים להיות כל כך אכזריים. כשאספנו אותו הוא היה חצי מעולף. מיד ליקק לי את היד כאילו רק רצה הצלה. אנשים לא מבינים כמה סכנות יש בחיה כזאת. כשהם חולים ולא מטופלים הם עלולים להעביר מחלות מסוכנות גם באמצעות הבשר והחלב שלהם, אבל גם במגע".
כל העדכונים - חדשות חולון