שביתה בדרך? אם דבר לא ישתנה בימים הקרובים צפויה השבתה של חלק ממערכת החינוך בחולון עוד לפני תום שנת הלימודים, ויתכן שיהיו לכך השפעות גם על קייטנות הקיץ העירוניות.
2 צפייה בגלריה
כיתה ריקה שביתה
כיתה ריקה שביתה
מתוכננת השבתה בשבוע האחרון ללימודים
(צילום המחשה: shutterstock)

חברי ועד עובדי מוסדות חינוך בחולון הודיעו על סכסוך עבודה, ובהמשך גם על שביתה כללית של המערכת גם עובדי רשת קהילה ופנאי הצטרפו למחאה, ויחד פרסמו כי ביום רביעי 19 ביוני, 2024, בשעה 17:30 תתקיים אסיפת עובדים לכלל העובדים בהסכם לרבות העובדים השעתיים באולם ההסתדרות, רחוב ההסתדרות 54 חולון, ונטען כי "באסיפה יתאפשר לקבל תשובות בעניין ההפרטה והמהלכים שמתוכננים".
במוסדות חינוך עובדים כיום כ-2,200 עובדים, אך הסכסוך נוגע באופן ישיר בכ-600 עובדים אשר עתידיים לשבות.

קראו גם:

לטענת ועד עובדי מוסדות החינוך הסיבה לסכסוך העבודה היא כי, "העירייה פועלת באופן חד-צדדי במתכונת עבודות הקיץ של תומכות החינוך, שיש לו השלכות ברורות, מיידיות וודאיות על תנאי העבודה, משכרותיהן וזכויותיהן".

2 צפייה בגלריה
בניין עיריית חולון
בניין עיריית חולון
עיריית חולון. הוציאה צו מניעה
(צילום: קובי קואנקס)

התאריך שנקבע לשביתה הוא 24 ביוני, 2024. מוסדות חינוך אף טוענת כי השביתה מאושרת מול הסתדרות העובדים.
הבוקר, חמישי (13 ביוני) הוציאה עיריית חולון לעובדות צו מניעה בבית המשפט, ונקבע להן ליום שני דיון בבית הדין לעבודה: "צו המורה למשיבה להורות לעובדים המועסקים במבקשת שלא לשבות, לא שביתה מלאה ולא שביתה חלקית".
ככל הנראה רק ביום שני הקרוב (18.6) נדע אם עובדי מוסדות החינוך בעיר אכן יצאו לשביתה, מה שעשוי להשפיע על קייטנות הקיץ, הצהרונים ושאר הפעילויות החינוכיות בעיר.