חיילנו נלחמים בימים אלה בעוז וגבורה ברצועת עזה, והמחיר כבד. ביום חמישי האחרון הגיעה הבשורה המרה על מותו של רב סמל במילואים קובי דבש, בן 41 במותו ויליד חולון. דבש ז"ל לחם בחירוף נפש למען המולדת, ונפל בהגנה על חיי כולנו.
2 צפייה בגלריה
קובי דבש ז"ל
קובי דבש ז"ל
קובי דבש ז"ל. יהי זכרו ברוך
(צילום: באדיבות המשפחה)

דבש ז"ל נולד וגדל בחולון, ועם השנים עבר להתגורר עם אשתו בטבריה. הוא הותיר אחריו את אשתו, כנרת, ושלושת ילדיהם: אגם (10), שלו (7) ותהל (שבעה חודשים).
ב-11 השנים האחרונות עבד ככונן בחטיבת השירות והתפעול של חברת השכרת הרכבים Avis במרחב הצפון, והמשיך לתרום את חלקו למען המדינה בשירות מילואים. במשפחתו מספרים שלא פספס אפילו יום מילואים אחד במשך השנים. הוא היה לוחם בגדוד ההנדסה 271 בחטיבת המחץ (14), שם נפל ביום חמישי האחרון - ה-7 בדצמבר, חודשיים בדיוק לאחר השבת השחורה שבה פרצה המלחמה.

קראו גם:

לירן דבש, אחיו של קובי, ספד לו: "אח שלי היקר, פשוט לא נתפס לדבר עליו בזמן עבר. הבן אדם הכי שקט בעולם, עם הלב הכי גדול שיש. התנדב לשרת את המדינה כמו בכל הזדמנות. איפה שרק אפשר לתרום ולתת היה הראשון. תמיד היה חייל מצטיין עוד מהסדיר, אף פעם לא התלונן, תמיד היה מורעל. אני מקווה שלא סבלת יותר מדי. אוהב אותו לעד".

2 צפייה בגלריה
קובי דבש ז"ל
קובי דבש ז"ל
קובי דבש ז"ל. לא פספס יום אחד של מילואים
(צילום: באדיבות המשפחה)

גיסו של דבש, אלירן לחיאני, הוסיף ואמר: "קובי במקור מחולון וחי בטבריה עם משפחתו. מיד עם גיוסו הוא שירת עם יחידת ההנדסה שלו בעזה. מאז שגויס הוא הגיע למספר ביקורים משפחתיים. הוא לא דיבר על הסכנות ולא הדאיג אותנו".
עוד הוסיף לחיאני וסיפר: "איבדתי גיס ציוני, ערכי ופטריוט שמעולם לא פספס אפילו יום מילואים אחד. הוא היה הולך למילואים גם עם חום של 41 מעלות. הוא האבא הכי מסור בעולם לשלושת ילדיו הקטנים, המשפחה שלו הייתה כל החיים שלו. בשבת האחרונה הוא יצא לחופש ובילה אותה עם משפחתו. ביום ראשון הוא נפרד מהם, שידר ביטחון ולא הדאיג את אשתו לגבי הלחימה בעזה".
קובי דבש ז"ל נטמן בבית העלמין הצבאי בטבריה. המשפחה יושבת שבעה ברחוב הרב יצחק לוי 76 בחולון. יהי זכרו ברוך.