מיום הקמת המרכז הארצי לרישום כלבים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, לפני כ-19 שנים, ועד היום נרשמו 1,138,738 כלבים - מתוכם 581,022 כלבים חיים המכשכשים בינינו. המרכז מסדיר את הפיקוח על כלבים במדינה, כפוף למשרד החקלאות ומסכם את כל מה שרציתם לדעת על מצב הכלבים בישראל בשנה החולפת, ובעיקר - מה המצב בחולון?
3 צפייה בגלריה
כלבים
כלבים
החבר הכי טוב שלנו
(צילום המחשה: shutterstock)
לפי נתוני המרכז, במהלך שנת 2022 נרשמו בישראל 63,028 כלבים חדשים - ירידה קלה ביחס לשנת 2021 אז נרשמו 71,726. נכון להיום, רשומים בישראל 296,562 (כ-51%) כלבים ו-284,460 כלבות. כ-70% מהנקבות מעוקרות וכ-60% מהזכרים מסורסים.

באיזה עיר יש הכי הרבה כלבים?


תל אביב נמצאת בראש רשימת בעלי הכלבים בישראל עם 43,222 כלבים החיים בעיר (יש הטוענים שזו גם העיר עם הכי כלבים ביחס לכמות האוכלוסייה בעולם כולו). למקום השני מגיעה ראשון לציון עם 18,876 כלבים. במקום השלישי נמצאת העיר חיפה בה נרשמו 18,154 כלבים. באר שבע ממוקמת במקום הרביעי עם 17,151 כלבים, וירושלים במקום החמישי עם 14,913 כלבים רשומים.
בעיר בחולון נרשמו בשירות הווטרינרי כ-10,000 כלבים, מתוכם 60% מעוקרים או מסורסים, כאשר מדובר על 50% זכרים ו-50% נקבות. ישנן ערים וישובים בהם חיים פחות כלבים, כך למשל רכסים ומודיעין עילית עם כמות הכלבים המעטה ביותר בישראל.
ממוצע גיל הכלבים הרשומים בישראל עומד על כ-7 שנים, אבל מהו גזע הכלבים הפופולארי ביותר בישראל?
במקום הראשון: כלבים מעורבים (224,417 כלבים). מבין הכלבים הגזעיים, הגזע הפופולארי ביותר הוא השיצו עם 35,706 כלבים הרשומים במאגר, למקום השני הגיע הפומרניאן עם 21,169 כלבים ובמקום השלישי גזע הרועה הגרמני עם 20,098 כלבים. במקום הרביעי והחמישי ממוקמים רועה בלגי (17,952 כלבים) ומלטז (16,990 כלבים). בעיר חולון - הגזעים הנפוצים ביותר בקרב הכלבים הגזעיים הם הקטנים יותר, ולפי הסדר הזה: שיצו, פומרניאן, מלטז, יורקשייר טרייר ו-פקינז.

3 צפייה בגלריה
פומרניאן
פומרניאן
פומרניאן. אחד הכלבים הכי נפוצים בחולון
(המחשה: שאטרסטוק)


מה השם הכי פופולארי לכלבים בחולון?


אם יש לכם כלב ושמו טוי, מזל טוב! אתם לא הכי מקוריים, אבל חלק ניכר מתושבי חולון יסכימו אתכם שזה השם הכי מוצלח לכלב. טוי הוא השם הכי נפוץ בעיר לחבר הכי טוב על ארבע שלנו, ואחריו נמצאים: ג'וי, לואי, לונה ו-ריי. שמות פופולאריים נוספים בעיר הם בל, לולה, מיקה, טופי, לוקה, נלה, סימבה, ג'וני, לוסי, בלה, שוקו, מקס, מוקה וגם הקלאסיקה של כל הזמנים - השם לאקי.

3 צפייה בגלריה
גינת כלבים. אם תצעקו "טוי" כמה כלבים יבואו בריצה?
גינת כלבים. אם תצעקו "טוי" כמה כלבים יבואו בריצה?
גינת כלבים. אם תצעקו "טוי" כמה כלבים יבואו בריצה?
((צילום: ריאן))

עיריית חולון: "השירות הווטרינרי העירוני פועל רבות למען רווחת בעלי החיים בחולון. הרופאים הווטרינרים ומפקחי בעלי החיים זמינים לטיפול בפניות בנושא בעלי חיים, באמצעות המוקד העירוני, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע במשך כל השנה (כולל שבתות וחגים). בשירות הווטרינרי מתבצעים מדי יום, במשך שישה ימים בשבוע, חיסוני כלבת לכלבים".

קראו גם:

"בנוסף, מדי שנה יוצאים הרופאים הווטרינריים העירוניים למרכזים הקהילתיים בעיר ומנגישים את חיסוני הכלבת לתושבים, שמתקשים להגיע למשרדי השירות הווטרינרי שבאזור התעשייה. כמו כן, השירות הווטרינרי, בשיתוף משרד החקלאות, מסבסד עיקור וסירוס של כלבים, שלהם בעלים. מדי שנה גם נערכים מפגשים של הווטרינר העירוני עם תושבים בגינות הכלבים והווטרינרים יוצאים אל בתי הספר ומעבירים שיעורים לתלמידים בנושא צער בעלי חיים, מחלת הכלבת ומניעת התעללות בבעלי חיים".