גיא בן שמחון הוא שף לאירועים פרטיים, שלפני מספר ימים הגיע לערוך קניות ברמי לוי בחולון: "בסיום הקנייה ניגשתי לקופה הראשית לבקש חשבונית מס לעסק שלי. פתאום אני שומע את מנהל הסניף אומר לקופאיות את הדבר המדהים הבא: 'שימו לב בבקשה, אם אתן רואות מישהו שעושה קניות לשבת או לחג, וחסר לו כסף, או שאין לו איך לשלם, הכרטיס לא עובר, כל דבר חריג, תפנו אותו אלי ותקראו לי מייד'".
2 צפייה בגלריה
מנהל הסופר רונן טל
מנהל הסופר רונן טל
מנהל הסופר רונן טל
(צילום: פרטי)
לדברי בן שמחון, מנהל הסניף הוסיף: "אני לא רוצה לראות כאן אנשים שאין להם איך לשלם על אוכל. אני לא רוצה לראות אנשים שממיינים מוצרים בעגלה כי אין להם מספיק כסף. אנחנו נכסה על הכל".
בשיחה עם מיינט חולון, מוסיף שף בן שמחון: "מצד אחד, זה פשוט מחמם את הלב, אני וכל עם ישראל גאים בהם מאד. מצד אחר, זה גם ממש עצוב. אז אם אתם נתקלים במקרים כאלה, תפתחו קצת את הלב ואת הכיס...אולי לכם זה כסף קטן, אבל יש אנשים שזה עבורם עניין של קיום".

2 צפייה בגלריה
השף גיא בן שמחון
השף גיא בן שמחון
השף גיא בן שמחון
(צילום: פרטי)

בבדיקה מסתבר, כי זו לא מדיניות של רשת הסופרמרקטים, אלא יוזמה אישית ברוכה של מנהל סניף רמי לוי בחולון, רונן טל: "ניהלתי את הסניף בחולון, ולמעשה הקמתי אותו", מספר טל (50), "יצאתי לחופשה ארוכה, וחזרתי לסניף רק לפני שמונה חודשים".
טל למעשה גר ביבנה, אך כבר התרגל להכיר את האוכולסייה המקומית שמגיעה לסניף בחולון: "ראיתי כאן מקרים קשים ביותר. הרבה אנשים מגיעים לקופה, ואז מתחילים למיין את הדברים שלהם, כי פשוט לא יכולים לשלם על הכל. זה פשוט צורב לי בלב כל פעם מחדש".

קראו גם:

מדיניות הסיוע לנזקקים קשורה לרשת?
"ממש לא. זה קשור אליי ובאופן אישי, וזה גם המצופה ממני. באים לפה לא מעט אנשים מעוטי יכולת ונזקקים. אם אפשר לעזור להם באופן ברור או בסתר – אני שם ובשבילם. אני נתתי הוראה לכל הקופאיות, כי אם מגיע מישהו שלא מסוגל לשלם על המוצרים שבחר, שישלחו אותו אליי. מכאן, אני אחראי, ואני רואה את זה כמצווה".