העלייה המשמעותית במחירי הדירות בשנים האחרונות השפיעה על זוגות רבים שלא יכלו להרשות לעצמם לרכוש דירה משלהם. בני זוג שהושפעו אף הם בשל עליית המחירים, פנו לאחרונה להוריה של האישה בבקשה לקבל סיוע משמעותי ברכישת דירה.
2 צפייה בגלריה
"את לא מתביישת להתנהג ככה?"
"את לא מתביישת להתנהג ככה?"
"את לא מתביישת להתנהג ככה?"
(צילום: shutterstock)
אלא שלהפתעתם הם סורבו. בתגובה לכך מנעו בני הזוג מהורי האישה לראות את נכדיהם הקטנים והובילו לסכסוך משפחתי לא נעים.
"לפני מספר שבועות קפצנו לביקור אצל הבת שלנו כפי שנהגנו לעשות מדי כמה ימים", סיפרה לי הסבתא, שהגיעה אליי נסערת מאוד.
"במהלך השהות שלנו שם, בעוד אנחנו משחקים עם הנכדים האהובים שלנו, היא ובעלה ביקשו לשוחח איתנו על דבר מה. ניגשנו לסלון, ואז הבת שלי פתחה ואמרה שהדירה שלהם לא מתאימה למידותיהם והם מעוניינים לעבור דירה, ואם כבר, אז שגם תהיה בבעלותם. מאחר והמחירים גבוהים ואין ברשותם את הסכומים המבוקשים, הם היו שמחים לקבל סיוע משמעותי כפי שקיבלו אחיה.
"אז נכון, האחים שלה קיבלו עזרה, אבל הסברתי לה בצער גדול שמאחר ואני ואבא שלה כבר לא עובדים, לא נוכל לעזור להם במימון הדירה. אנחנו אמנם מקבלים פנסיה, אבל צריכים לדאוג לעצמנו במידה ונצטרך מטפלת או שנרצה לעבור לדיור מוגן.

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

"במקום שהיא תבין, היא אמרה לי, 'זה לא הוגן. מה, אני שווה פחות מהאחים שלי? למה הם קיבלו כסף לדירה ואני לא? אם אני פחות חשובה בעיניכם, גם הילדים שלי פחות חשובים ואתם לא תראו אותם בתקופה הקרובה'".
הוריה של האישה ההמומים עזבו את המקום, כשהם מתקשים לעכל את מה ששמעו, לא לפני שהאם אמרה לבתה: "את לא מתביישת להתנהג ככה? אחרי כל העזרה שנתנו לכם עם הילדים? אני צריכה לחשוב על העתיד שלי, אני לא נהיית יותר צעירה מיום ליום ולא רוצה להיות תלויה בכם".
כשהבינה האישה שבתה עומדת על שלה, היא הגיעה אליי וביקשה ממני להגיש תביעה לזמני שהות עם נכדיה. "אני מתגעגעת אליהם, הם מאוד קשורים אליי ואני אליהם", היא אמרה לי בעצב רב. "אני יכולה לעשות עם הכסף שלי מה שאני רוצה. זה לא הוגן שבגלל דאגתי לעתיד שלי ושל בעלי, יסחטו אותנו כלכלית".

קראו גם:

לאחר הגשת התביעה הגיעו הצדדים להליך גישור. במהלכו הבנתי שלזוג הצעיר חרה שאחיה של האישה קיבלו עזרה כלכלית והם לא. מצד שני, להורי האישה אין מאגרי כסף בלתי נגמרים.
בסופו של דבר התביעה התייתרה מאחר והגענו לסיכום לפיו ירושת ההורים – הדירה והכספים בבנק - תלך אליה ולמשפחתה בלבד. הצדדים התרצו, נקבעו זמני שהות וההסכם קיבל תוקף של פסק דין שמוודא כי הקשר בין הנכדים לסבם ולסבתם לא ינותק.