עסקת החטופים אושרה הלילה (בין שלישי לרביעי) בממשלה, ולפיה כ-50 חטופים שיכללו נשים, אמהות וילדים, אמורים לשוב לישראל בקרוב. נקווה שכך אכן יקרה. כחלק מתהליך הקליטה יגיעו החטופים והחטופות למספר בתי חולים בארץ, ביניהם וולפסון. אלה הנהלים שהתקבלו בבית החולים, ועל פיהן תבוצע קליטת הילדים והנשים.
2 צפייה בגלריה
מיצג החטופים והנעדרים ברחבת מוזיאון תל אביב
מיצג החטופים והנעדרים ברחבת מוזיאון תל אביב
מיצג החטופים והנעדרים ברחבת מוזיאון תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
על פי הנוהל, הטיפול בחטופים שחזרו משבי יהיה במתחם נפרד מיתר המטופלים המגיעים לטיפול בבית החולים. למתחם זה יכנסו משפחות החטופים, גורמי הרפואה המטפלים בהם וגורמי ביטחון בלבד.
ההכנות בוולפסון כוללות תדרוך של צוותים רפואיים, הכנת המחלקות השונות להתמודדות עם אופי הפגיעות האפשריות. כמו כן נעשה רענון גם לצוותים שיסייעו בפן הרגשי, ביניהם עובדים סוציאליים.

קראו גם:

עם הגעת החטופים לארץ הם יעברו סדרת בדיקות רפואיות בבית החולים ולאחר האבחון ייקלטו במחלקה הרלוונטית. כל הטיפול בהם ובהוריהם יהיה כמובן דיסקרטי ורחוק מעיניי התקשורת הארצית והמקומית. לכשיתקבלו החטופים בבית החולים, יוציא בית החולים הודעה על קבלתם ומצבם הרפואי עם קבלתם ללא פרטים מזהים, ועל פי חוק חיסיון רפואי.

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)

לאחר הטיפול הרפואי, יצא נציג משרד הבריאות יחד עם נציג בית החולים לעדכון הציבור על מצבם הרפואי, כאמור זאת בכפוף לחוק חיסיון רפואי.
השיחות עם הילדים, כמו גם תשאולים אפשריים עם כוחות הביטחון, ייערכו תוך מתן מעטפת מלאה לילד או לילדה ויתקיימו בנוכחות ההורים או אדם מבוגר שהילד מכיר ובמקום מוגן.
השאיפה, במיוחד כאשר מדובר בילדים, היא להחזירם בהקדם למערכת החינוך ולנסות להשיב אותם לשגרה, עד כמה שניתן. במרפאות הקהילתיות ובבית החולים כבר מכינים תוכנית טיפולית שכוללת ליווי של הילדים ומשפחותיהם גם לטווח ארוך, כמו גם טיפול פיזי למי שיתברר כי צריך טיפולים רפואיים. מחכים לכולם בבית.
שאר בתי החולים שיקלטו חטופים: הם: שיבא, איכילוב, סורוקה, שניידר ושמיר-אסף הרופא.