כנופיות הפשע שפועלות בחולון ובת ים לא עוצרות לרגע. לפני מספר ימים, נחת בנתב"ג ראש ארגון הפשע, דין קסנטיני, ומיד נעצר על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב. למחרת הובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב, כחשוד המרכזי במעורבות ברצח ליאור גרינברג בחולון. החשדות המיוחסים לו הם רצח לאחר תכנון וקשירת קשר לביצוע פשע.
4 צפייה בגלריה
ליאור גרינברג
ליאור גרינברג
ליאור גרינברג
(צילום: יריב כץ)

גרינברג עצמו לא היה שה תמים, הוא היה חבר בארגון הפשע היריב של קסנטיני - משפחת מוסלי, ונרצח כחלק מהסכסוך המדמם בין שני ארגוני הפשע: מוסלי וחייא-קסנטיני. על פי החשד, קסנטיני ניהל ותיזמן את אירוע החיסול של גרינברג, באמצעות מערכת מקיפה של מצלמות אבטחה בזירה. זאת בעת ששהה בדובאי יחד עם אחד מהנאשמים - אבי חנוני (33) מבת ים, לו מיוחס אישום זהה.

4 צפייה בגלריה
כבר יש לכם איש קשר בדובאי?
כבר יש לכם איש קשר בדובאי?
תכנן את הכל מדובאי
(צילום: שאטרסטוק)




קראו גם:

דין קסנטיני, ואחיו שון, נחשבים כיום לעבריינים בכירים במרכז הארץ, ואף לשניים מהיעדים המרכזיים של יחידה מרכזית תל אביב. הם התחילו את דרכם כעבריינים מקומיים בחולון - תחת חסותה של משפחת מוסלי, אך עם הזמן צברו כוח ומעמד רב בזכות עצמם.

החיסול של גרינברג


כזכור, בחודש אפריל שנה שעברה, גרינברג נורה למוות על ידי רעולי פנים. על פי כתב האישום, המעורבים אירגנו לו "כיפה אדומה", כשהזמינו אותו לביתו של חבר כנופייה, שבאותה עת נכח בדובאי יחד עם קסנטיני. שני הנאשמים ארבו לגרינברג עם אקדחים בקצה מגרש חניה, ועם הגעתו לבניין, קיבלו "הוראת פעל" מהנוכחים בדובאי, וביצעו את הירי.

4 צפייה בגלריה
זירת הרצח של ליאור גרינברג בחולון
זירת הרצח של ליאור גרינברג בחולון
זירת הרצח של ליאור גרינברג בחולון
(צילום: דוברות המשטרה)

על פי כתב האישום, חיסולו של גרינברג נעשה כנקמה על החיסול של ברוך בורוכוב בן ה-24, שהיה מזוהה עם הארגון של קסנטיני ונחשד בקרב גורמים עברייניים כמי שניסה להתנקש בחייו של מוסלי חודש לפני כן. במהלך הדיון בבית המשפט בשבוע שעבר, נכחו כ-20 קרובים ובני משפחתו של קסנטיני.
נציג היחידה החוקרת סיפר: "הבחור הזה מנהל ארגון פשע... הבן אדם לא נרצח סתם ברחוב, והבחור הזה פה הוא ראש ארגון פשע מנגד". סנגורו של קסנטיני הגיב: "ומי החליט שהוא ראש ארגון פשע? ומה עם הרצח של ברוך בורוכוב? מה עשיתם עם זה? לא הוצאתם לו צו הסגרה ולא נקטתם שום פעולה כזו".
השופטת עדי יעקובוביץ' ביקשה להאריך את מעצרו של קסנטיני במספר ימים, בנימוק שבשלב זה, יש חשד סביר הקושר אותו לרצח גרינברג. אלא שעורכי דינו פנו למחוזי והוא שוחרר לביתו בחולון.

4 צפייה בגלריה
עורכי הדין אייל אוחיון ואיציק איצקוביץ'
עורכי הדין אייל אוחיון ואיציק איצקוביץ'
עורכי הדין אייל אוחיון ואיציק איצקוביץ'
(צילום: יח"צ)

סנגוריו של קסנטיני, עורכי הדין אייל אוחיון ואיציק איצקוביץ', מסרו: "נראה שהמשטרה בגיבוי הפרקליטות שינו את חוקי המשחק ופועלים להגיש כתב אישום ללא בסיס ראייתי. ברור ששחרור שכזה אינו עומד בחלל ריק. כולי תקווה שהפרקליטות תבין את הרמז העבה".