הורים לילדים אלרגיים בחולון שביקשו לרשום את ילדיהם לצהרונים העירוניים התבקשו להצהיר שהם מאשרים לילדם לאכול מזון שעלול להכיל אלרגניים "מסירים מעצמם כל אחריות לבריאות הילדים האלרגיים".
1 צפייה בגלריה
הרופאים הצילו את חייו
הרופאים הצילו את חייו
התקף אלרגיה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
המקרה של אושר דרעי, צעירה אלרגית שאכלה בשוגג מזון חלבי ונפטרה, עורר תשומת לב רבה ונראה כי היום יותר מתמיד יש מודעות לנושא אלרגיות מסכנות חיים. אך עם המודעות מגיע גם חשש ונראה כי ברשת קהילה ופנאי, החברה העירונית שמפעילה את הצהרונים והקייטנות בעיר חולון, החשש גורם לעיתים לנקיטת אמצעים מעט חריגים.
קראו גם:
הורים לילדים אלרגיים שביקשו לרשום את ילדיהם למסגרות הרשת הופתעו כשנדרשו לחתום על מסמך שלמעשה משחרר את הרשת מכל אחריות על מצב ילדיהם, כאשר הרישום מותנה בחתימתם על המסמך ולמעשה לא מותיר להם כל ברירה.
על פי המסמך, ההורים מצהירים כי הם מודעים לכך שלרשת אין כל אפשרות להבטיח שילדם לא ייחשף למזון אלרגי עקב המזון שמוגש בצהרון, עליו יש תוויות שקובעות כי הוא עלול להכיל אלרגניים וכי למרות המידע הזה הם עדיין מאשרים שילדם יאכל את המזון שמוגש בצהרון.
עוד נטען כי ההורים מצהירים שלא יתבעו את הרשת במידה וילדם יחשף לאלרגנים וכי למרות שבשעת חירום הצוות יעשה כמיטב יכולתו האחריות היא על ההורים בלבד, כך שלא ניתן לטעון נגד התנהלות הצוות. לסיום אף נכתב כי ההורים מאשרים לצוות לתת לילד האלרגי טיפול רפואי בעת הצורך, כך שככל הנראה הרשת מודעת לעובדה שהסיכוי קיים והיא מבקשת מראש אישור להזריק לילד במזרק אפיפן במקרה הצורך.
בהנהגת ההורים בחולון זעמו על המסמך ובמכתב בהול שיצא להנהלת העיר והרשת כתבו יו"ר ההנהגה, בת אל בן דויד, ויו״ר ועדת בריאות חולון, ד"ר גלית גרנות: "מכיוון שמוסדות חינוך וצהרונים חייבים לבצע התאמות כדי לאפשר לתלמידים אלרגיים למזון מסוים להשתתף בפעילות במוסד החינוך או בצהרון, הנהגת ההורים מתנגדים נחרצות לחובת החתימה על הטופס המדובר". עוד צוין כי בימים הקרובים יצא מכתב מסודר מהיועץ המשפטי של הנהגת ההורים.
מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "הטופס המדובר הינו משפטי ומופיע בנהלי הרישום כבר מספר שנים. לאור הערות מספר הורים ולבקשתם, קראנו אותו פעם נוספת ושלחנו אותו לבדיקה מחודשת של היועצים המשפטיים. ככל שיורו לנו היועצים כך ננהג. באשר לטיפול בילדים אלרגיים במסגרות הרשת, אנו נוקטים בכל האמצעים הנדרשים על מנת להבטיח את ביטחונם – כל ילד/ה שנרשם על ההורה להצהיר אם הוא אלרגי ולהעביר לנו את כל הפרטים בנושא, נערכת איתם שיחה לבירור כל הפרטים וצרכי הילד/ה. בנוסף אנו עושים הצלבה של נתונים אלה עם האחראית על ילדים אלרגיים במנהל חינוך.
"כשילד אלרגי נקלט במסגרת כל הצוות מיודע על כך וכן הורי וילדי המסגרת וחל איסור להכניס למסגרת את האלרגן. חברת הקייטרינג מיודעת גם היא על כך, מספקת מנה מיוחדת לילד/ה ולא מספקת מנות עם האלרגן לאותה מסגרת, המזון עובר בדיקה של הצוות לפני שהוא מוגש לילדים. בנוסף – כל צוותי הרשת עוברים השתלמות והדרכה בנושא הספציפי הזה, השתלמות נוספת בעזרה ראשונה וריענונים לאורך כל השנה, בגנים בהם נמצא ילד/ה אלרגיים הצוות עובר בנוסף הכשרה לשימוש במזרקי אפיפן הנמצאים במסגרת".
כל העדכונים - חדשות חולון