כשלירן לוי היה בן חמש, מאבחנת הכינה את הוריו לכך שלעולם לא ילמד לקרוא. היום הוא מגיש תוכניות, עורך טקסי בר מצווה, משמש חזן ופייטן ואפילו משיק ספר ראשון.
1 צפייה בגלריה
בקרוב אלבום. לירון לוי
בקרוב אלבום. לירון לוי
בקרוב אלבום. לירון לוי
(צילום: חיים לוי, טופ סטודיו)
קראו גם:
לוי (40), תושב חולון, נשוי ואב לארבעה, בעל תואר בלימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה, הוא הבעלים של חברת ההפקות לאירועי בר מצווה הגדולה בארץ, מגיש תוכניות בערוץ הידברות וערוץ 20, ומשמש כמנחה, פייטן וחזן.
קשה להאמין שהגבר הגאה, שמדבר בביטחון רב על פועלו, היה בעבר ילד שהתקשה להביע את עצמו.
"בגיל צעיר הגננת אמרה לאמא שלי לקחת אותי למאבחנת, כי אני לא מצייר ולא מדבר. באבחון אמרו לה שלא אקרא שורה, אבל בגיל 13 כבר קראתי לבד את כל פרשת בר המצווה שלי. בהמשך לימדתי ילדים לקרוא בתורה. עד היום הכנתי אלפי ילדים לבר המצווה".
בימי הקורונה, גם החברה של לוי המעיטה בפעילות. הוא אמנם המשיך לערוך טקסי בר מצווה פרטיים במניין מצומצם, אך את מרבית הפעילות עשה בהתנדבות עבור משפחות מעוטות יכולת.
את שעות הערב בילה בהקראת סיפורים לבנו הצעיר, נבו איתן, וכך נולד הרעיון לספר "המכונית של סבא".
"כל ערב אני מקריא לו סיפור, ולפעמים גם ממציא קצת. המצאנו ביחד סיפור, והרגשתי שאני מוכרח להוציא אותו החוצה. הספר מספר על הערכה למתנות שהן לא בהכרח חומריות. לילד בסיפור קוראים לירן, ובכל שנה הוא מקבל מסבו מכונית במתנה. שנה אחת הסבא מבטיח לו מתנה מיוחדת, והילד מתחיל לדמיין מכונית מדהימה.
בעזרת איוריה המקסימים של מתן רוב, רואים כיצד הילד מדמיין מכונית מיוחדת ‑ אחת מדברת והשנייה מעופפת ‑ אך בסופו של דבר הסבא מביא לו מכונית עתיקה שהוא קיבל מסבו לפני 75 שנה. הילד פורץ בבכי אך לא מאכזבה, כי הוא אוהב את המתנה, אלא מחשש שעכשיו היא תחסר לסבו. הילד ממש מבין את הערך של המכונית העתיקה. זאת היתה התגובה של בני לסיפור ‑ הוא אמר שמכונית ישנה שעוברת במשפחה היא המתנה הכי 'שווה' שאפשר לבקש. זאת אינטליגנציה רגשית מדהימה של ילד שיודע להעריך גם את הרוח, ולא רק את החומר".
ביום רביעי, 9 ביוני, ישיק לוי את הספר בהפנינג חגיגי בגינת האיילה ברחוב רמז 13 בחולון (מול תיאטרון הבובות) עם מעגל מתופפים, הופעות לילדים והפתעות.
בהמשך הוא כבר מכוון לחלום הבא: "יש לי אלבום מוכן שעבדתי עליו עם נדב ביטון ועוד הרבה תוכניות שאני מקווה לממש".