תושב חולון (51) הגיש לבית המשפט תביעת ענק נגד המרכז הרפואי וולפסון בחולון. לטענתו בבית החולים שגו באבחון מצבו הרפואי, מה שהוביל לכריתת כף רגלו ולשינוי משמעותי בחייו, ממנו הוא מתקשה להתאושש עד היום.
3 צפייה בגלריה
וולפסון
וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
(צילום: עידו ארז)

תחילת המקרה כאשר האיש, תושב חולון ובעל עסק לאלומיניום, הגיע בסוף אוגוסט 2017 לבית החולים וולפסון, תוך שהוא מתלונן על כאבים חזקים וירידה בתחושה בכף רגל ימין. לדבריו, סבל לאורך כמה חודשים מכאבים בכף רגל ימין, לאחר שנדקר ממסמר שחדר דרך סוליית נעלו. הכאבים הפכו בטרם אשפוזו לחריפים ולבלתי נסבלים, ובנוסף התלונן על גלי חום, חולשה, שלשול והקאות.

קראו גם:

בבדיקה שנערכה מצאו הרופאים כי הוא סובל, מעבר לכאבים ולתסמינים בכף הרגל, מתסמיני דלקת ומירידה חדה בתפקודי כליות. האיש אושפז, קיבל טיפול אנטיביוטי, ולאחר השחרור הומלץ לו לעבור טיפול אנטיביוטי בקהילה, ולערוך בדיקות נוספות בהמשך.
כעבור שלושה חודשים, לפי כתב התביעה, הגיע שוב לבית החולים וולפסון, כשהוא סובל מדופק מהיר ללא חום, ואובחנה אצלו איסכמיה של הרגל (פגיעה בכלי הדם או ירידה באספקת הדם לאיבר או רקמה). גם הפעם שוחרר לביתו עם המלצה על טיפול אנטיביוטי ומעקב אורתופד.

3 צפייה בגלריה
נאלצו לבצע כריתה
נאלצו לבצע כריתה
נאלצו לבצע כריתה
(צילום: שאטרסטוק)

בכתב התביעה נטען כי 13 יום לאחר מכן, פנה האיש מיוזמתו לחברה טובה שעובדת בבית החולים איכילוב. הוא שלח לה תמונה של הרגל והיא התרתה בו להגיע באופן דחוף. באיכילוב בוצעה בדיקת אולטרסאונד דופלר, ואובחנה חסימה של הקטעים המרוחקים של עורקי שוק ימין. הרופאים הודיעו לו שמאחר והוא סובל מנמק חמור בכף הרגל, אין מנוס מביצוע קטיעה.
כעת תובע האיש את וולפסון וטוען כי למרות תלונותיו על כאבים חריפים ברגלו כתוצאה מפציעה ממסמר, הרופאים בבית החולים התעקשו בטעות שהוא סובל מסוכרת, ולא ביררו את מצבו לעומק - בעוד שהוא יודע כי הוא אינו סובל מסוכרת כלל.

3 צפייה בגלריה
עו"ד רן שפירא
עו"ד רן שפירא
עו"ד רן שפירא
(צילום: גולן קריאו)

לדברי עו"ד רן שפירא ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, שהגיש את התביעה בשמו של המטופל, האיחור הממושך באבחון ובטיפול במרשו, במהלכו שוחרר לביתו פעמיים, גרם לבסוף לאובדן כף הרגל.
בחוות דעת של רופא מומחה מטעם התובע, נטען כי, "אין ספק שהייתה חובה על הצוות הרפואי כבר בביקור זה להתייחס למצב הרגל שכן אליו היו תלונותיו של התובע. על הצוות הרפואי היה לבצע הערכה של חומרת החסימה העורקית על ידי שימוש באמצעים המצויים בכל חדר מיון – מכשיר דופלר, מד חמצן ומד לחץ דם אוטומטי. כמו כן, לא נעשתה התייעצות דחופה עם כירורג כלי דם, למרות שמצבו של המטופל חייב זאת וטיפול מוקדם היה משפר משמעותית את סיכוייו לטיפול מוצלח, באופן שהיה יכול למנוע את כריתת כף הרגל".
בחוות הדעת מציין הרופא המומחה, כי בגין הקטיעה נגרמה לתובע נכות בשיעור של 30%, בגין הפגיעה בניידות נגרמה לו נכות מותאמת בשיעור של 20% ובגין כאבי הפנטום (תחושת כאב בגפה שנכרתה) נגרמה לו נכות בשיעור של 20%. כל הנכויות הללו הנן לצמיתות.
עורך הדין שפירא: "עד למקרה התובע היה איש עצמאי ומלא בשמחת חיים, אב לשלושה ילדים שחי עם בת זוג 20 שנה ובעל עסק. בעקבות המקרה עזב את הבית כי חש נטל ושקע בדיכאון, הפסיק לעבוד והוא חי לבדו".
בתביעה מבקש התובע מבית החולים וולפסון לפצות את התובע בסכום המקסימלי שבסמכותו של בית המשפט (עד 2.5 מיליון שקלים) בגין רשלנות רפואית. התביעה נידונה בימים אלה בבית משפט השלום בהרצליה.
מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה: "כתב התביעה הוגש לאחרונה. נלמד את המקרה ונתייחס בערכאות המשפטיות".