פרקליטות מחוז ת"א פלילי הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד נעם כחלון, אברהם כחלון, שמואל כחלון מחולון ועוד עשרה נאשמים בגין עבירות סחיטה, עבירות נשק, עבירות מס ועוד (כל אחד על פי חלקו). זאת לאחר שהחל משנת 2010 הנאשמים עסקו בין היתר במתן הלוואות "בשוק האפור" וגבייתן בריביות מנופחות.
על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד נורית פרחי, צחי יונגר, דרור לוי והנרייט טיבי החל משנת 2010 היו הנאשמים מאוגדים כחבורה עבריינית אחת, אשר פעלה באופן מאורגן, היררכי ושיטתי, לביצוע עבירות פליליות מסוגים שונים. החבורה עסקה במתן הלוואות ב"שוק האפור", גבתה עבורן ריביות מנופחות האסורות על פי חוק, והסתירה את רווחיה הכלכליים מרשויות המס ומהרשות לאיסור הלבנת הון.
בראש החבורה עמדו נעם, אברהם ושמואל כחלון ובאמצעות המוניטין המאיים והאלים שצברו לעצמם במרוצת השנים גבו לאורך שנים ארוכות סכומי כסף אדירים מהלווים. משלא עמדו הלווים בתשלומי ההחזר, השתמשו הנאשמים באמצעים אלימים שונים, לרבות ברימונים ובאקדחים, על מנת להטיל עליהם ועל קרוביהם אימה ולהפעיל עליהם לחץ שיניע אותם לשלם את חובם.

3 צפייה בגלריה
רגע המעצר
רגע המעצר
רגע המעצר
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:
כך לדוגמא, מתלונן אשר צבר חוב בסך 300,000 שקלים כלפי הנאשמים ולא עמד בתשלומים, הוזמן לפגישה עם נעם ואברהם כחלון, הוכנס לתא המטען של רכבו והובל לבית סבתם של נעם ואברהם כחלון שם הוכה. בהמשך לכך, הנאשמים הורו לאחד ממכריהם לאתר את המתלונן ולמנוע ממנו לקבל טיפול רפואי מתועד ולהתלונן במשטרה.
במקרה אחר, לאחר שמתלונן לא עמד בתשלומי ההלוואה, איים עליו נעם כחלון כי "בפעם הבאה שאתה תברח אני אפגע לך בילדים", ולאור האיום חזר המתלונן לשלם את חובו. משהפסיק המתלונן לשלם את חובו בשנית, ובשל חששו מהנאשמים, עברה המשפחה בין מספר דירות תחת שמות בדויים. חרף מאמציהם להקשות על איתורם, טרפון ואדם נוסף מצאו את כתובתם החדשה. משהגיעו לשם, בנו בן ה-4 של המתלונן פתח להם את הדלת, אז איים נועם כחלון על המתלונן. לאחר שהמתלונן הפסיק לשלם בפעם השלישית, זרקו משה דמתי ואדגו רימון הלם לעבר גן ילדים שבבעלות אחותו של המתלונן. הרימון חדר אל בית משפחה הצמוד לגן הילדים והתפוצץ במטבח הבית.
בדומה, במקרה אחר בו מתלונן לא עמד בתשלום החוב שעמד על כ 100,000 שקלים נזרקו רימוני הלם בסמוך לדלתות בית הוריו ובית הורי בת זוגו. באחד המקרים בהם לווה מתלונן עשרות אלפי שקלים ולא עמד בתשלום חובותיו, פנה נעם כחלון אל סבו של המתלונן במטרה שיסדיר את חובו. לאור האמור הגיעו הסב והאם לפגישה עם נעם ואברהם כחלון במשרדם, בנוכחות אדם נוסף ושני כלבים מסוג "רוטווילר". במהלך המפגש ציינה האם כי המתלונן הותקף ונדקר לאחרונה, ובתגובה איים נעם כחלון על האם והסב באומרו "אם [...] יתפוס אותו הוא יעשה לו יותר גרוע מהדקירה שדקרו אותו".

בשל חששם של הסב והאם החלו השניים לשלם את חובו של המתלונן. במקרה אחר נאלץ מתלונן שלא עמד בתשלומי החוב לעזוב את הארץ. באותה תקופה, הוצתה דלת דירתם של הוריו, ובהמשך ניסים מסילתי אף ירה לעבר ביתם. בדומה לכך, לעבר ביתו של מתלונן אחר שלא עמד בתשלומים ירו כ-10 כדורים, וחודש לאחר מכן הציתו את רכבו ואת חזית ביתו של המתלונן, עת שהה בבית.
לחלק מהנאשמים יוחסו עבירות של פגיעה בפרטיות לאחר שעקבו אחרי בני משפחותיהם של משפחה עבריינית יריבה ולחלק מהנאשמים יוחסו גם עבירות מס לאור אי דיווח על הכנסותיהם מפעילותם בתחום השוק האפור.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו עו"ד כי: " מעשיהם של המשיבים זרעו הרס וחורבן בחיי משפחות רבות. רבים מן המתלוננים, אשר חששו לחייהם, פשוט הסתגרו בביתם או נעלמו כליל, הכל כדי להימלט מזרועם הארוכה של המשיבים ומפגיעתם הרעה." בנוסף, התבקש בית המשפט לחלט את הרכוש שנתפס שבבעלות נעם, אברהם ושמואל כחלון ואריה צחי".

3 צפייה בגלריה
תקף ללא סיבה
תקף ללא סיבה
איומים ואלימות נגד לווים שלא החזירו את ההלוואה
(צילום: שאטרסטוק)

לנעם כחלון (33) ואברהם כחלון (37) מחולון, מיוחסות העבירות הבאות חטיפה לשם סחיטה בצוותא חדא; סחיטה בכוח בצוותא חדא שהובילה לכדי מעשה; סחיטה באיומים בצוותא חדא שהובילה לכדי מעשה; קשירת קשר לביצוע פשע; פגיעה בפרטיות בצוותא חדא; קשר לביצוע עבירה של חבלה חמורה; עיסוק בלא רישיון למתן אשראי; שימוש בכל מרמה ערמה או תחבולה במטרה להתחמק ממס והלבנת הון.
לשמואל כחלון (63) מחולון, יוחסו העבירות סחיטה באיומים בצוותא חדא שהובילה לכדי מעשה; קשירת קשר לביצוע פשע; עיסוק בלא רישיון למתן אשראי; שימוש בכל מרמה ערמה או תחבולה במטרה להתחמק ממס והלבנת הון.
לנאור אסרף (27) מראשון לציון ולפטריק קאנגני סוקפה (29) מבת ים יוחסו עבירות סחיטה בכוח בצוותא חדא; סחיטה באיומים בצוותא חדא שהובילה לכדי מעשה; קשירת קשר לביצוע פשע; שימוש בכל מרמה ערמה או תחבולה במטרה להתחמק ממס והלבנת הון.
לדניאל אונגר (35) מנס ציונה, יוחסו העבירות הבאות סחיטה באיומים בצוותא חדא שהובילה לכדי מעשה; קשירת קשר לביצוע פשע; שימוש בכל מרמה ערמה או תחבולה במטרה להתחמק ממס והלבנת הון.
לאברהם טרפון (41) מראשון לציון, יוחסו העבירות סחיטה באיומים בצוותא חדא שהובילה לכדי מעשה; החזקת נשק בלא רשות על פי דין וקשירת קשר לביצוע פשע.
למאיר דמתי (30) מאשדוד, יוחסה עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע וקשירת קשר לביצוע עבירה של חבלה חמורה.
למשה דמתי (28) מאשדוד ולאנדועלם אדגו (32) מאשדוד, יוחסו העבירות סחיטה בכוח בצוותא חדא שהובילה לכדי מעשה; נשיאה והובלה של נשק בלא רשות על פי דין בצוותא; היזק בחומר נפץ בצוותא וקשירת קשר לביצוע פשע למשה יוחסו גם עבירות של פגיעה בפרטיות בצוותא חדא וקשירת קשר לביצוע עבירה של חבלה חמורה.
לניסים מסילתי (24) מנתניה, יוחסו עבירות סחיטה בכוח בצוותא חדא; נשיאת נשק שלא כדין; ירי מנשק חם באזור מגורים וקשירת קשר לביצוע פשע.
לאריה צחי (69) ראשון לציון וליצחק פאקירי (64) מאזור, יוחסו עבירות של שימוש בכל מרמה ערמה או תחבולה במטרה להתחמק ממס והלבנת הון.
התיק נחקר על ידי ימ"ר ת"א במשטרת ישראל.
לעדכונים - חדשות חולון