לפני חודשיים התפוצה פרשת ההתעללות במעון ילדים בשכונת בן גוריון בחולון והמקום נסגר, אך עבור משפחת רוטנברג הפרשה רק התחילה. האם נעמה זומנה לתחנת המשטרה על מנת לצפות בסרטוני האימה שבהם נראו על פי החשד חמש נשות מכות ומטיחות את ילדי המעון. מאז היא ובעלה, אסף, חיים בסיוט.
"אני ירדתי 5 קילו, אני לא נרדם בלילות, מסתובב עם חור בלב ולא מאמין שזה קרה לנו", מספר אסף בכאב. "אני מביט בבת שלי, היא הרביעית, ואני לא מאמין שזאת אותה ילדה שמככבת בסרטונים שכולם ראו".
2 צפייה בגלריה
סרטוני האבטחה בגן בחולון ואחת הילדות
סרטוני האבטחה בגן בחולון ואחת הילדות
סרטוני האבטחה בגן בחולון ואחת הילדות
(צילומים: פרטי)
קראו גם:
לסרטונים אמנם כל עם ישראל נחשף, אך פניהן ושמותיהן של החשודות נותרו חסויים. "הסיבה לכך היא שאחד מעורכי הדין שמייצג אותן טען כי יגרם למוניטין המקצועי שלהן נזק בלתי הפיך וימנע מהן לעבוד עם ילדים", ממשיך אסף. "מישהו מסוגל להבין את זה? אחרי מה שראינו הן רוצות לעבוד עם ילדים. לטענה הוא הוסיף כמה טוקבקים עם איומים, וככה הן המשיכו ליהנות מחסינות. בינתיים רוב בנות הצוות שגרו בשכונת בן גוריון עזבו אותה, חלקן עזבו את העיר ולמיטב ידיעתנו אחת מהן כבר שבה לשוק העבודה, אבל אנחנו עדיין חיים בחלום בלהות".
2 צפייה בגלריה
משפחת רוטנברג
משפחת רוטנברג
משפחת רוטנברג
(צילום: באדיבות המשפחה)
גם נעמה מתקשה להאמין את מה שראו עיניה בתחנת המשטרה: "הילדה הלכה לגן בכל בוקר בשמחה, אבל מסתבר שאחרי שהדלת נסגרה, היא ושאר הילדים נכנסו למופע אימים. מה שראינו זאת התעללות ממש קשה, אני בעצמי גננת ואני מתקשה להאמין למה שראיתי. היום אנחנו והילדה מטופלים רגשית. הילדים עברו טראומה וגם ההורים מתמודדים איתה, לכן פתחנו בקמפיין לגיוס המוני על מנת לסייע במימון הטיפול הרגשי למשפחות, אבל גם למאבק המשפטי".
מדוע אתם צריכים לצאת למאבק משפטי?
"החלטנו שאנחנו לא שותקים ולא נתמודד עם המקרה שלנו רק באופן נקודתי", מסביר אסף. "התעללות בחסרי ישע בגנים היא תופעה איומה שמתרחשת בגלל אוזלת יד של הרשויות וחייבים להילחם בזה קודם כל בפן המשפטי והחוקי. בארצות הברית העונש ממוצע לסעיף זה עומד על 15 שנה ומה קורה בישראל? יש תיקון חוק שעדיין ממתין לאישור, אשר קובע כי מתעלל בחסר ישע יישב מינימום שנה בכלא. זה פער עצום, אבל חייבים להתחיל בחקיקה, כי רק משם תגיע הישועה. מחקרים הוכיחו שענישה מחמירה מעודדת את הציבור לדווח על פשע, כי זה מדגיש את חומרת המקרה ולכן חשוב לנו לקדם את הנושא. מבחינתנו הטיפול האמיתי במה שקרה במעון שלנו יהיה שינוי בחוק ולא רק התמודדות פרטית".
רוצים לסייע למאבק? לחצו כאן
כל העדכונים - חדשות חולון