שירות "נעים בסופ"ש" פועל כבר שנתיים וחצי, ביוזמת עיריית תל אביב, וכבר כולל עשר ערים שבהן זוכים התושבים לתחבורה ציבורית בחינם אל תל אביב וממנה, במהלך סופי השבוע. תוך התחשבות באזורים בהם מתגוררים תושבים שומרי שבת. האם גם חולון תצטרף למיזם?
2 צפייה בגלריה
מיזם נעים בסופ"ש
מיזם נעים בסופ"ש
מיזם נעים בסופ"ש
(צילום: עיריית תל אביב)
עשר הערים שכבר הצטרפו הן גבעתיים, הוד השרון, כפר סבא, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, רמת השרון, שוהם, מבשרת ציון והאחרונה שבהן, נס ציונה שהצטרפה בשבוע האחרון.
מיזם "נעים בסופ"ש" החל לפעול בסוף 2019, ולפי נתוני עיריית תל אביב, שיזמה ומפעילה אותו, הוא משרת כ-30 אלף נוסעים מדי סופשבוע ומסיע אותם למוקדי הבילוי בעיר. המערך כולל 13 קווים ויותר מ-500 תחנות.
חלק מכלי הרכב במערך נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כך שנוסעים עם מוגבלות יוכלו להודיע למוקד הטלפוני של המיזם לפחות שעתיים מראש, כדי שיתואם אוטובוס ויישמר עבורם מקום. החברה שמפעילה את השירות היא "מוניות תל אביב".

קראו גם:

כבר ב-2017, מספר גדול של תושבים קראו ליוזמה להפעיל תחבורה שכזו, כתבו פוסטים על כך בקבוצות שונות בפייסבוק, ואף יצרו סרטון וידאו, שקורא לעירייה להצטרף >>>



הפוסטים השונים הקוראים להפעלת נעים בסופ"ש זכו למספר גדול של תגובות – מכאלו שטענו שיש לכבד את השבת, ועד כאלו שעודדו את היוזמה וקראו להוציאה לפועל כמה שיותר מהר.
גם מקס מורוגובסקי, חבר ועדת התחבורה מטעם סיעת "צעירים פלוס", התבטא בנושא ואמר: "דחפנו להפעלת מיזם 'נעים בסופ"ש' בחולון בשלוש השנים האחרונות, מתוך הבנת החשיבות של פתרון תחבורתי לתושבי העיר בסופי השבוע. מי שמנע את כניסתו של הפרויקט הוא ראש עיריית חולון הנוכחי. ראש הסיעה שלי במועצה, מורן ישראל, מתכוון לקדם את הפעלת 'נעים בסופ"ש' בחולון עם כניסתו לתפקיד".
עד כה כמעט דבר לא השתנה בחולון, למרות שהשנה מפעילה העירייה מיזם קווי לילה שעובד בלילות שישי בחינם לתושבי העיר, ומגיע אל מקומות הבילוי המרכזיים בתל אביב, ראשון לציון ובת ים.

2 צפייה בגלריה
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש. חולון תצטרף אחרי הבחירות?
(צילום: עיריית ת"א)

עם זאת, יתכן ועתה לקראת הבחירות המקומיות ישנה התעוררות בכיוון מצד ראש העירייה מוטי ששון. פניית "מיינט חולון" לעירייה בשאלה: האם חולון תצטרף בקרוב לשירות "נעים בסופ"ש", העלה תשובה מפתיעה, ואף מעודדת עבור מי שמעוניין בתחבורה ציבורית גם בשבת:
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "ראש העיר רואה חשיבות רבה להתניידות נוחה ובטוחה של התושבים בימי המנוחה. הנושא ייבדק לעומק ויישקל בחיוב לאחר הבחירות לרשויות המקומיות".