חשוב שתדעו: החל ממחר (שישי 6.10) מערך האוטובוסים החינמי "נעים בסופ"ש" יגיע גם אל בית החולים וולפסון. הוא אמנם לא ינוע בתוך חולון ובת ים, אך ניתן יהיה לעלות בתחנת וולפסון על מנת להגיע לתל אביב ועד רמת השרון.
3 צפייה בגלריה
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
(צילום: עיריית ת"א)
"נעים בסופ”ש" הוא מערך היסעים הפועל חינם בסופי השבוע ומחבר בין עשר רשויות: גבעתיים, הוד השרון, כפר סבא, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, רמת השרון, שוהם, מבשרת ציון ותל אביב-יפו.
הערים בת ים וחולון אינן משתתפות במיזם זה, כך שבתוך הערים אין תחבורה ציבורית, מה שמגביל מאוד את מי שאין בבעלותו רכב פרטי. עם זאת, החל מהשבוע יפעל קו שיגיע במהלך השבת אל בית החולים וולפסון.

קראו גם:

מדובר בקו 706 היוצא משכונת מורשה ברמת השרון, ממשיך דרך כיכר רבין, דיזנגוף סנטר, שדרות רוטשילד בתל אביב, יהודה מרגוזה, נמל יפו ותחנתו אחרונה תהיה בבית החולים וולפסון, ושוב חזרה מבית החולים ועד רמת השרון באותו נתיב. בסך הכל ישנן 64 תחנות לכל אורך הדרך.

3 צפייה בגלריה
מסלול הקו שהוארך
מסלול הקו שהוארך
מסלול הקו שהוארך
(צילום מסך: אתר moovit)

פעילות הקו: ימי שישי משעה 17:00 ועד 02:00 לפנות בוקר (יציאה אחרונה בשעה 02:00), בימי שבת משעה 09:30 ועד שעה 17:00 (יציאה אחרונה בשעה 17:00).
מיזם "נעים בסופ"ש" החל לפעול בסוף 2019, ולפי נתוני עיריית תל אביב, שיזמה ומפעילה אותו, הוא משרת כ-30 אלף נוסעים מדי סוף שבוע ומסיע אותם למוקדי הבילוי בעיר. המערך כולל 13 קווים ויותר מ-500 תחנות. חלק מכלי הרכב במערך נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כך שנוסעים עם מוגבלות יוכלו להודיע למוקד הטלפוני של המיזם לפחות שעתיים מראש, כדי שיתואם אוטובוס ויישמר עבורם מקום. החברה שמפעילה את השירות היא "מוניות תל אביב".

3 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון. התחנה הראשונה והאחרונה של הקו בשבת
(צילום: דוברות וולפסון)

יש לציין שנכון לעכשיו, ולמרות הבחירות המקומיות המתקרבות, אף אחד מראשי הערים בחולון או בת ים לא הצהיר על כוונה להכניס את מיזם "נעים בסופ"ש" אל תוך הערים.
יש לציין שלאחר שהעיר נס ציונה התווספה לאחרונה למיזם, הגיב ראש עיריית חולון, מוטי ששון, על הדברים בתגובה מפתיעה ואמר כי: "ראש העיר רואה חשיבות רבה להתניידות נוחה ובטוחה של התושבים בימי המנוחה. הנושא ייבדק לעומק ויישקל בחיוב לאחר הבחירות לרשויות המקומיות".
פנייה דומה לראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, בנושא תחבורה ציבורית בשבת בבת ים, נענתה בתגובה: "בת-ים, כמו כל הערים באיזור כמו חולון, ראשון לציון, הרצליה וערים רבות אחרות, אינן חלק מהמיזם של תל אביב, כמו רוב הערים בישראל. ההחלטה בנושא היא החלטה ממשלתית ולא עירונית, ויחד עם שאר הערים - אנו נכבד כל החלטה שתתקבל על ידי הכנסת או הממשלה. במקביל, המשכנו בשנים האחרונות את המגעים שהחלו בזמן הנהלות העיר הקודמות, בכל הקשור לרפורמת מוניות השירות בשבת שכבר אישרה הממשלה. הממשלה צפויה להחליט בקרוב על עתיד הרפורמה".