האם תושבי חולון מעוניינים בתחבורה ציבורית בשבת? סקר שערכו "ישראל חופשית" ו"מרכזים לצדק חברתי" מעלה ממצא חד משמעי. 70 אחוז מתושבי חולון שהשתתפו בסקר רוצים לראות בעיר תחבורה ציבורית גם בסופי השבוע.
2 צפייה בגלריה
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש. עדיין לא בחולון
(צילום: דנה קופל)
הסקר נערך בארבע ערים מרכזיות שבהן לא מתקיים מערך תחבורה ציבורית בשבת. הסקר בחן את עמדות הציבור בסוגיה בערים חולון, ראשון לציון, רחובות ואשדוד ובדק את היקף התמיכה הציבורית בתחבורה ציבורית בשבת בהן.
על פי ממצאי הסקר שערך מכון שילוב, במדגם אקראי ומייצג של תושבי העיר בהיקף של 400 מרואיינים עולה, כי רוב תושבי הערים תומכים בתחבורה ציבורית בשבת, גם בקרב מי שמגדיר עצמו מסורתי יש היענות רחבה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
הממצאים בחולון מלמדים כי 70% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע; 21% מתנגדים; 9% אין עמדה/לא יודעים, ביניהם כ70% חילונים, כ-22% מסורתיים, ו8% דתיים/חרדים.

קראו גם:

בעיר השכנה ראשון לציון התברר כי 71% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע; 23% מתנגדים; 5% אין עמדה/לא יודעים, ביניהם כ-64% חילונים, כ-31% מסורתיים, וכ-5% דתיים/חרדים.

2 צפייה בגלריה
מיזם נעים בסופ"ש
מיזם נעים בסופ"ש
מיזם נעים בסופ"ש. גם בחולון רוצים
(צילום: עיריית תל אביב)

ברחובות: 62% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע; 30% מתנגדים; 8% אין עמדה/לא יודעים, ביניהם כ48% חילוניים, כ33% מסורתיים, וכ19% דתיים/חרדים. באשדוד הממצאים מלמדים כי רק 49% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע; 39% מתנגדים; 12% אין עמדה/לא יודעים, ביניהם כ35% חילונים, 40% מסורתיים וכ25% דתיים/חרדים.
מהסקר עלתה חשיבותו של נושא התחבורה הציבורית בשיקול ההצבעה של הבוחרים. כאשר בממוצע, מעל 70% מהמשיבים בערים דיווחו שנושא התחבורה הציבורית בשבת יהיה שיקול בהצבעה שלהם בבחירות המקומיות הקרובות.
יזהר כרמון, מנכ"ל המרכזים לצדק חברתי: "דווקא בימים בהם מדינת ישראל נמצאת במשבר הפוליטי-חברתי החמור בתולדותיה, השלטון המקומי יכול וצריך להיות המפתח לפתרונות עבור חלק גדול מהבעיות המקטבות היום את החברה. מהסקרים האלו אנו רואים שיש ציבור ענק של מיליוני תושבים ותושבות המשתוקקים לתחבורה ציבורית בסופ"ש, כל ראש עירייה ומועצת עיר שירימו את הכפפה ירוויחו. הבחירות הקרובות הן הזדמנות גדולה לבשורה ולהתקדמות משמעותית בהמון תחומים שעד לפני כמה שנים נראו כדמיוניים".
אורי קידר מנכ"ל ישראל חופשית: "בישראל יש היום יותר ממיליון וחצי אנשים שכבר נהנים מתחבורה ציבורית בשבת, וגם בערים שנסקרו זה יקרה. נותר רק לקוות שהתושבות והתושבים בערים האלו ישימו לב טוב למי מקדם ומי עוצר את התחבורה הציבורית בשבת, ושכל אחד יקח איתו את המידע הזה לקלפי בבחירות המקומיות באוקטובר".