הוריה של ילדה תושבת העיר חולון, שאמורה מחר להתחיל את לימודיה בכיתה ז', יוצאים נגד החלטת אגף החינוך של העירייה שלא לאשר להם לרשום את בתם לבית ספר על אזורי בחולון - מקווה ישראל, ובמקום זאת לשלוח אותה למוסד חינוכי שלטענתם לא מתאים להשקפת עולמם.
1 צפייה בגלריה
(בית ספר מקווה ישראל | צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
אביה של הילדה עדי, גיל שמיר, מספר כי כבר לפני מספר חודשים הוא פנה לאגף החינוך העירוני וביקש לרשום את בתו לבית הספר התיכון מקווה ישראל הממוקם בקרבת מקום מגוריהם וזאת משום שיש בבית הספר מסגרת חינוך ממלכתי דתי המשלבת לימודים מעורבים לבנות ובנים ביחד. "אנחנו משפחה מסורתית וחשוב לנו מאוד שעדי תלמד בבית ספר שבו יש חינוך דתי, אך מעורב, ולא חינוך דתי המכוון אך ורק לבנות", מסביר שמיר.
"להפתעתנו אחרי שהבקשה נבדקה באגף החינוך, נמסר לנו שמאחר שאנחנו מעוניינים במסגרת חינוך דתית, הבת שלנו תוכל ללמוד בבית הספר היחיד בעיר לבנות בלבד, תיכון יבנה". תשובת אגף החינוך לא היתה מקובלת על בני משפחה של עדי שפנו שוב ושוב לאגף החינוך בבקשה לשנות את רישום בתם לבית הספר לקראת שנת הלימודים החדשה, אולם ההחלטה נותרה בעינה.
הורים רבים בחולון הביעו בעבר את מחאתם על כך שמאחר שמדובר בבית ספר על אזורי, לא מאפשרים להם לרשום אליו את ילדיהם.
"אנחנו גרים ממש מול מקווה ישראל ויש שם מסגרת חינוך ממלכתית דתית מעורבת ומכריחים אותנו לשלוח את הילדה לקצה השני של העיר רק בגלל שהודענו כי אנחנו מעוניינים בחינוך דתי", מוסיף שמיר. "אני לא רואה שום היגיון בהתעקשות הזו. אני מאוד מקווה שההחלטה תשונה כי נכון לעכשיו הילדה תשב בבית ולא תלך לשום בית ספר".
מהעירייה נמסר: "הרשות פעלה בהתאם להנחיות משרד החינוך. תלמיד זכאי ללמוד במוסד חינוכי ביישוב מגוריו. ככל שאין מענה בעיר, מוציאה הרשות אישור לימודי חוץ במוסד מתאים מחוץ לעיר. במקרה הנוכחי יש מענה לגיל ולזרם החינוכי שכן יש בתי ספר על-יסודיים במסלול הממלכתי דתי, וכך גם הוסבר במכתב דחיית הבקשה.
"יצוין כי ככל שההורים מתנגדים להנחיות משרד החינוך בדבר הפרדה מגדרית במסגרת העל יסודיות של זרם החמ"ד, יש להפנות טענות אלה למשרד החינוך. על ההחלטה הוגש ערר – ומשרד החינוך גיבה את החלטת הרשות שלא לאשר לימודי חוץ".
ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה.
כל העדכונים - חדשות חולון