1 צפייה בגלריה
מקווה ישראל. בינתיים לא לתלמידי חולון | צילום: קובי קואנקס
מקווה ישראל. בינתיים לא לתלמידי חולון | צילום: קובי קואנקס
מקווה ישראל. בינתיים לא לתלמידי חולון | צילום: קובי קואנקס
בית הספר היסודי 'ישורון' בחולון הוא בית ספר ממלכתי דתי בו לומדים בנים ובנות יחד. מאחר ובחולון אין מסגרת על תיכונית במתווה דומה, ממשיכים בוגרי בית הספר לאולפנת 'יבנה' לבנות או לישיבה התיכונית 'הראל' לבנים. מסגרות מחמירות יותר מבחינה דתית, שאינן מתאימות לכל ילדה וילדה בוגרי החינוך הממ"ד.
מסיבה זו פנו הורים ל-12 תלמידים שסיימו כיתה ו' לעיריית חולון, וביקשו להעניק לילדיהם אישור ללימודי חוץ במדור הדתי של 'מקווה ישראל', וזאת על מנת שילדיהם יוכלו להמשיך ללמוד במסגרת דתית ולא חרדית.
לדברי ההורים, העירייה סירבה בטענה כי בעיר יש מסגרות חינוך דתיות. יש לציין שלמרות שהכפר החקלאי 'מקווה ישראל' שוכן בתחומי העיר חולון הוא אינו שייך לרשות, ולכן מתוקצב בנפרד דרך משרד החינוך. מסיבה זו של תקציב ותקנים אין זו פעם ראשונה שילדים מחולון המבקשים ללמוד בכפר החקלאי נתקלים בעיכובים שונים.
ההורים הגיעו ערעור למשרד החינוך, אך לטענתם לא מאפשרים להם להכניס נציגות לוועדת הערר. "אנחנו בסך הכל מבקשים שילדינו ימשיכו ללמוד במסגרת שמתאימה לאווירה בבית, לא ישיבה או אולפנה, אלא בית ספר ממלכתי דתי עם אווירה דתית שנכונה לנו" מספרת מירי שם טוב, אם לאחד התלמידים.
לדבריה, "עיריית חולון מסרבת מבלי לחשוב על טובת ילדנו, אך חמור מכך משרד החינוך משתף איתה פעולה. הם מצפים שאנחנו נעמוד בוועדת ערר בלי הבנה בתחום. כשביקשנו להביא נציג חיצוני, כמו איש חינוך או אדם מהמערכת, הם סירבו. אנחנו מרגישים שאנחנו נכנסים לוועדה עם סוף ידוע מראש וחבל. לאף אחד אין זכות להחליט מה טוב לילדנו, אנחנו יודעים מה הרמה הדתית בבית ומה נכון לנו".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ככלל, בעיר חולון ישנן מסגרות חינוך דתיות מגוונות המתאימות לכלל התלמידים. אי לכך בסמכות העירייה לרשום את התלמידים בתחומי העיר".