בנובמבר 2022, לפני כמעט שנתיים, המדינה הזדעזעה ממותו הטראגי של יורי וולקוב ז"ל, תושב בת ים שנרצח על מעבר חצייה ברחוב אילת בחולון, בגלל הערה לרוכב אופנוע שנסע בפראות. עדי מזרחי, תושב חולון ורוכב האופנוע, נתפס לאחר מרדף והועמד לדין.
3 צפייה בגלריה
עדי מזרחי
עדי מזרחי
עדי מזרחי. 16 שנות מאסר בהסדר טיעון
(צילום: מוטי קמחי)

"מי שהרג את האדם זה לא עדי מזרחי"


משרדם של עורכי הדין אמיר ברכה וישראל בוזנח ייצג בשנה האחרונה את עדי מזרחי מחולון, שהיה במוקד של סערה תקשורתית וציבורית. בחודש נובמבר 2022 הוא רצח באמצעות חפץ חד את יורי וולקוב במעבר חצייה בחולון. הרצח הסעיר את המדינה, בשל הקלות בה נלקחו חייו של אדם נורמטיבי, שרק ביקש לחצות כביש עם אשתו.

קראו גם:

לאחר שבית המשפט הרשיע את מזרחי ברצח, ברכה ומזרחי דאגו להסדר שנחתם על סמך הודאתו. במסגרת ההסדר, הושת על הנאשם עונש של 16 שנות מאסר בפועל. בראיון ל'מיינט' מספרים עורכי הדין: "אנחנו סבורים שמי שהרג את האדם זה לא עדי מזרחי, הוא אמנם נתן מכה לוולקוב, אבל לפי מה שראינו בעדויות ובראיות רבות – בתיק היו הרבה בעיות מול בתי המשפט".

3 צפייה בגלריה
יורי וולקוב ז"ל
יורי וולקוב ז"ל
יורי וולקוב ז"ל. נרצח על מעבר החצייה
( צילום: באדיבות המשפחה)

"קיבלנו הרבה מאוד קללות"


זה הפסד שהלקוח הואשם כרוצח ונכנס לכלא ל-16 שנה?
"אנחנו לא רואים זאת כאילו הפסדנו. אנחנו גם לא אומרים שהוא רוצח. יכול להיות שהוא היה זרז למוות, אבל בסופו של יום התפקיד שלנו כסנגורים זה להביא את הראיות לבית המשפט. בהליכים משפטיים מסוג זה אנו מחשבים סיכון מול סיכוי, ואף על פי שהתיק הפך למתוקשר ברחבי הארץ, הדעה של השופטים כבר נקבעה וקשה לשנות אותה, כלומר מאוד קשה לשופט לצאת נגד הדעה הרווחת בציבור".

3 צפייה בגלריה
ילנה וולקוב בבית המשפט
ילנה וולקוב בבית המשפט
ילנה וולקוב בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)

לא קשה מצפונית לעסוק בתיק כזה?
"קיבלנו הרבה מאוד קללות – 'איך אתם מייצגים זבל כזה', אבל ייצגנו אותו כמעט מההתחלה, ואנו לא שופטים אותו אם הוא אשם או חף מפשע, בשביל זה יש שופטים. אנחנו לקחנו תיק משפטי, למדנו את הראיות נגד הלקוח שלנו, והמטרה שלנו כסנגורים פליליים זה להיות הסממן המאזן, או ללחום בשמו למען המשטר הדמוקרטי: לבדוק אם המשטרה עיכבה אותו כמו שצריך, אם מגיע לו כל מה שצריך מבחינת מעצר וכלא".
מה קורה עם מזרחי כיום?
"בדיוק דיברנו איתו אתמול, והוא עובר חיים לא פשוטים בבית הסוהר. לא יהיה ערעור לעונש, כי זה נחתם במסגרת הסדר מול הפרקליטות. הוא כנראה יישאר שם את מלוא הזמן שנקצב לו".