אחרי ההצעה להחליף את שמה של שכונת ג'סי כהן ל"קריית בנימין נתניהו", הוצע השבוע לקרוא שכונה חדשה בחולון על שם האח יוני נתניהו ז"ל.
1 צפייה בגלריה
ג'סי כהן. תקווה לשכונה?
ג'סי כהן. תקווה לשכונה?
ג'סי כהן. תקווה לשכונה?
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
במהלך ישיבת המועצה של העירייה שנערכה בשבוע שעבר, עלתה הצעה לסדר של חבר מועצת העיר ניסן זכריה, שכבר מספר שבועות מנסה לקדם מהלך להחלפת שמה של שכונת ג'סי כהן ל"קריית בנימין נתניהו", על שם ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה.
חברי סיעת הליכוד וסיעת ש"ס, שיושבות בקואליציה, התנגדו להעלאת הנושא לסדר היום, וכתוצאה מכך ספג המשנה לראש העירייה ויו"ר סיעת הליכוד מאיר חלבי ביקורת קשה. בין היתר טען זכריה כי אם חברי הליכוד היו תומכים בהצעה, לפחות היתה למועצה הזדמנות לדון בה והיא היתה יכולה לרומם את השכונה ולמנף אותה. זכריה הוא אמנם איש מפלגת העבודה, אך הסביר למועצה כי ההצעה נועדה לסייע להשיב תקווה לשכונה, שרבים בה תומכים בליכוד.
חלבי, מצידו, הסביר כי לא התנגד לרעיון, אלא להצעה לסדר, וכי הוא מאמין שהיה מוטב אם זכריה היה מגיש את ההצעה לוועדת השמות, שעוסקת בנושאים אלה.
אך כשהביקורת לא שקטה, חלבי לא נשאר חייב ומיהר להגיש לוועדת השמות שתי הצעות מעניינות ‑ הראשונה למעשה זהה להצעה של זכריה, לקרוא לשכונת ג'סי כהן בשם "קריית בנימין נתניהו", ובהצעתו השנייה הגדיל חלבי לעשות והציע לקרוא לשכונה החדשה בחולון ח'־500 על שם אחיו של נתניהו, יוני נתניהו ז"ל, שנפל במבצע אנטבה.
"לא ראיתי לנכון לתמוך בהצעה של זכריה, שמצהיר כי הוא מתנגד לנתניהו ולליכוד", אמר חלבי. "אני איש ליכוד אמיתי. מעולם לא בגדתי בליכוד ולא הלכתי עם רשימה אחרת. אך ההחלטה היתה שצריך ללכת לפי הנוהל של ועדת שמות, ושרק היא תדון בנושא. בנוסף, יש לבדוק את ההצעה מול משפחתם של מקס וג'סי כהן, שכידוע התנגדו למהלך, מול תושבי השכונה וכמובן מול משפחת נתניהו".